bengt__s Postat 19 augusti 2010 Dela Postat 19 augusti 2010 Hej Jag har lagt ut egna låtar på min hemsida www.bengtsjoberg.se nu har jag sett att en av mina låtar hamnat på siten www.mp3hunting.com som en ringsignal(!) känns onekligen skumt, och framför allt vem skulle vilja ladda ner den därifrån....? Vad kan man göra?? /Bengt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pesek Postat 19 augusti 2010 Dela Postat 19 augusti 2010 Kontakta dem och be dem ta bort den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerry P Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Jag var inne på länken och gick sedan in på "Disclaimer" längst ner. Där talar dom om att dom bara är en sökmaskin och att dom inte har filerna upplagda där. Men att även filer som din kan tas bort om man kontaktar dom enligt ett givet förfaringssätt. Så det är bara att göra det då! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bengt__s Postat 26 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2010 Har kontaktat dem och faktiskt så tog de bort länkarna... känns olustigt ändå, hur många skumma siter finns det inte där ute 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kardo Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Har kontaktat dem och faktiskt så tog de bort länkarna... känns olustigt ändå, hur många skumma siter finns det inte där ute 😉 Hur kunde du hitta sidan där din musik var ??? Det är, typ en på miljarden att man hittar detta eller ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 Tja.. lägger man ut nåt på nätet får man utgå från att det blir allmän egendom.. Thats it ! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hjorten Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 (redigerat) Heh. Jag hittade ett par av mina låtar där, dock är det sådana som jag släppt på nätbolag. Lustigt nog hittade jag en flumlåt jag enbart lagt upp på min blogg. EDIT: Jag provade att ladda hem flumlåten, sidan länkade direkt till filen på min blogg. Så om du flyttar din låt, eller byter filnamnet, så kommer den nog eventuellt att försvinna från sidan. Redigerat 26 augusti 2010 av Hjorten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bengt__s Postat 26 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 26 augusti 2010 Jag märkte att jag hade hamnat på den sidan i och med att jag kör google alerts, google meddelar mig när mina sökord som jag angett dyker upp på någon sida på internet (jag har angett mitt namn Bengt Sjöberg) det är ett bra sätt att hålla koll på i vilka sammanhang ens namn dyker upp ;-) Det är ju inte så fruktansvärt många som heter som jag så det dyker inte upp så jättemånga alerts, kanske ett par per dag, och i detta fallet hade jag ju mycket nytta av det. /B Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 En del av mina låtar som har varit utlagda på min hemsida har blivit så att man kan ladda ner vissa som ringsignaler på ett flertal sajter. Visserligen hänvisar man till ursprungsajten (min hemsida). Och eftersom låtarna inte är stimmade så är det väl okej om nån Nisse har en utav mina alster i sin mobil... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 26 augusti 2010 Dela Postat 26 augusti 2010 (redigerat) Om de inte har filen där, utan bara länkar till den, så kan man skydda sig mot direktlyssning (kallas "hotlinking" på utrikiska) genom att skriva en .htaccess fil. Det går fortfarande att högerklicka på filen och välja "spara mål som", men man kan i alla fall inte lyssna direkt på den om man bara vänsterklickar. Som ett exempel så kan jag ta min testsite, där jag för några år sedan upptäckte samma sak när jag kollade i statistiken. Nackdelen med att tillåta hotlinking, är ju att någon annan kan ta åt sig "äran" genom att ge intrycket att de erbjuder en farlig massa, men i själva verket snyltar på din bandbredd eftersom det spelas från ditt webhotell. Redigerat 26 augusti 2010 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linda1701 Postat 12 mars 2018 Dela Postat 12 mars 2018 (redigerat) Jag hittade också några ringsignaler jag skapade på den. Och de måste ta ner sig. ----- Pop Ringtones Redigerat 15 mars 2018 av Linda1701 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.