Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare

BestÀllde hem ett par Adam A7x frÄn Thomann.de

Blev jÀÀÀvligt förvÄnad nÀr ena lÄdan ser helt ny ut, och andra lÄdan ser ut att ha varit upppackad ett gÀng gÄnger. AlltsÄ manual som Àr vÀÀÀldigt genomlÀst, lÄda som Àr trasig omtejpad, söndrig och allmÀnt ovÄrdad.

Sen kollar jag pÄ högtalaren.. dammig i diskanten.. dom hade glömt att torka av den dÀr... lite fettflÀckar.

Helvete.. jag betalade för nya saker, ska man inte rÀkna KALLT med att fÄ nya A7or dÄ????

Sitter och skriver ett jÀkligt argt mail nu.

Gissa om man kommer sitta och fundera pÄ varför folk har skickat tillbaka ena lÄdan för.... Har inte hunnit lyssna dÄ jag gör om i rummet. Men jag hann bli lack ÀndÄ =/

Annons
Postat

Absolut.

Undrar ocksĂ„ över en sak. Med mina gamla A7or sĂ„ fick jag en kort nĂ€tkabel och en lĂ„ng en. Är det sĂ„ med A7x ocksĂ„?

Tacka vettja de lokala handlarna 🙂

Postat

Det brukar vara samma lĂ€ngd pĂ„ nĂ€tkablarna - men vill man ha olika sĂ„ kostar en nĂ€tkabel inte sĂ„ mĂ„nga tior, sĂ„ det gĂ„r alltid att lösa. 🙂

Om du hade snackat med nĂ„gon svensk handlare, sĂ„ kunde du nog ha fĂ„tt ett pris som Ă„tminstone ligger ganska nĂ€ra Thomanns, men det Ă€r ju en annan frĂ„ga... 😉

Postat

Grymt oproffsigt!

Helt sjukt att dom ens tÀnker tanken att skicka en troligtvis Demo produkt som A-vara. Du rÄkade dock inte bestÀlla en B-stock variant hos dem vÀl ? Kolla din följesedel / bestÀllningsunderlag.

Postat (redigerat)

JamÀn precis, kÀnns som nÄgot misstag bara. Enligt alla jag hört som handlat dÀr sÄ ha de varit vÀldigt seriösa med sina leveranser och sin service nÀr det gÀller att returnera saker. LÀs bara trÄdarna som finns pÄ forumet, inte mycket annat Àn lovord.

Hoppas det löser sig för dig.

Mvh Mempho

Redigerat av Memphis
Postat

Grejen med thomann Àr att dom verkar slarva rÀtt mycket med sÄnt, ag har mÄnga gÄnger fÄtt defekta varor och liknande. DÀremot Àr dom vÀldigt villiga att byta ut varorna snabbt och enkelt, men visst kunde det ju ÀndÄ varit enklare att bara dubbelkolla frÄn början..

Postat

SjÀlv har jag aldrig haft problem med Thomann (handlat 10-20 ggr) och vÀljer dem över de mÄnga svenska handlare tack vare god service. Skicka dem ett mail och beskriv ditt Àrende sÄ Àr jag sÀker pÄ att dom löser det.

Postat

Shit happens som man brukar sÀga.

NÀstan alltid hör man bara om problemen. SjÀlv har jag bara positiva erfarenheter, har nog handlat 15 gÄnger dÀr.

SĂ„ maila och beskriv problemet.

Min kÀnsla Àr att de företag man efter hand kommer tycka bÀst om Àr de som löser alla problem smÀrtfritt.

// Gunnar

Postat

😊 Jag har mailat dom och invĂ€ntar svar.

Jag har bara jÀÀÀÀÀvligt svÄrt att se hur detta bara rÄkar hÀnda. Det finns lixom inte en chans att man rÄÄÄÄkar skicka ett nytt paket och ett paket som ser ut och ha blivit vandaliserat av arga skogshuggare. Jag har annars vÀldigt goda erfarenheter av Thomann, men tror absolut att de skickade dessa medvetet och "HOPPAS" att man inte orkar med att reklamera bara den ena.

Är bara sĂ„ jĂ€kla besviken. Jag gör sjĂ€lv fel och tycker sjĂ€lv att jag har god tolerans nĂ€r det gĂ€ller det mesta, men jag hatar verkligen nĂ€r man medvetet försöker blĂ„sa folk. Och med lite distans sĂ„ kĂ€nner jag fortarande att det mĂ„ste varit just medvetet.

Har inte pröjsat för nÄ B-stock heller ..

Jaja.. fÄr se vad de sÀjer. RÄkade nog skriva mailet nÀr jag var som mest förbannad.

Postat (redigerat)

Jaja.. fÄr se vad de sÀjer. RÄkade nog skriva mailet nÀr jag var som mest förbannad.

Been there, done that.

Mina monitorer var ocksÄ anvÀnda, och den ena fungerade inte ens dÄ jag kopplad in den, och dÄ köpte jag ÀndÄ frÄn affÀr. Mejlade pÄ kvÀllen ett ilsket brev, vilket jag efter ett tag insett kanske var lite vÀl otrevligt. Man borde ha karantÀn pÄ en timme pÄ ilskna mejl. (Och alkolÄs pÄ datorn!)

Hur som helst fick jag ett ödmjukt svar dÀr de bad sÄ mycket om ursÀkt och inte kunde förklara vad som hÀnt. Nya monitorer fick jag hÀmta ut. Helt nya den gÄngen.

Troligtvis löser det sig lika bra för dig! ReturrÀtt har du hur som helst, sÄ i vÀrsta fall har du torskat returkostnaden och kan i fortsÀttningen anvÀnda andra leverantörer.

Redigerat av oioioi
Postat
Mejlade pÄ kvÀllen ett ilsket brev, vilket jag efter ett tag insett kanske var lite vÀl otrevligt.

Hur som helst fick jag ett ödmjukt svar dÀr de bad sÄ mycket om ursÀkt och inte kunde förklara vad som hÀnt. Nya monitorer fick jag hÀmta ut.

alldeles precis rÀtt avvÀgt otrevligt lÄter det som

vi Àr sÄ jÀvla mÄna om att uppfattas trevliga i det hÀr landet sÄ vi biter oss sjÀlva i den berömda svansen

i sverige ses ilska som ett sjukligt tillstÄnd medans i övriga vÀrlden klassas den som en kÀnsla bland alla andra som liksom övriga oftast har en giltig grund

Postat

Jag tycker snarare det Àr tvÀrtom. Jobbar sjÀlv i butik, och folk blir verkligen överdrivet förbannade sÄ fort nÄgon rÄkar göra nÄt litet fel. DÄ ska det kompenseras hit och dit och mysas med kunden. Alla tar allt personligt ocksÄ. Om varan pajat sÄ Àr det butikens fel och butiken pajade den via fjÀrrkontroll bara för att jÀvlas med just den kunden.

Till trÄdskaparen skulle jag nog vilja sÀga, att om de verkligen velat lura pÄ dig en b-vara hade de knappast skickat en som sÄ uppenbart var en b-vara. Det Àr helt enkelt ett misstag. Visst, det Àr trÄkigt nÀr sÄdant hÀnder, men det kommer givetvis lösa sig för dig. Det finns ingen anledning att vara otrevlig innan du gett dem en chans att rÀtta till sitt misstag.

• Gilla 2
creel (oregistrerad)
Postat

Till trÄdskaparen skulle jag nog vilja sÀga, att om de verkligen velat lura pÄ dig en b-vara hade de knappast skickat en som sÄ uppenbart var en b-vara. Det Àr helt enkelt ett misstag. Visst, det Àr trÄkigt nÀr sÄdant hÀnder, men det kommer givetvis lösa sig för dig. Det finns ingen anledning att vara otrevlig innan du gett dem en chans att rÀtta till sitt misstag.

+1

Postat

Med tanke pÄ hur mycket varor som rullar in och ut pÄ deras lager sÄ blir det nog fel ibland. Helt sÀker pÄ att dom löser det Ät dig pÄ bÀsta sÀtt. Tror du inte ska utgÄ frÄn att dom försökte "blÄsa" dig.

Postat

Chilla ner, thomann Àr typ bÀst nÀr det gÀller att lösa sÄdana grejor. De kommer lösa det sÄ sjÀlvklart har de inte blÄst dig medvetet, de hade de bara förlorat pÄ ju. Massa onödig administration som bara kostar dem.

k9 (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Haha! Thomann tjÀnar du sÄ mycket pÄ att vara "Tysken" I vÄra ögon, sÄ de borde vara tillmötesgÄende med tanke pÄ all den goda PR vi anvÀndare bidragit till pÄ detta forum. Det Àr ju fÄ som klagat pÄ dem hÀr (sÄ vitt jag vet) sÄ jag hoppas och tror att du kommer bli nöjd med den lösning de kommer erbjuda dig.

Lyckatill

Redigerat av k9
Postat
folk blir verkligen överdrivet förbannade sÄ fort nÄgon rÄkar göra nÄt litet fel. DÄ ska det kompenseras hit och dit och mysas med kunden.

"man ska inte fjÀska för kundjÀveln"

du har valt fel yrke

Postat

Hejsan.

Har nu haft kontakt med Thomann. Kul att de har svenskar som jobbar dÀr. Enklare med kommunikationen dÄ sÄ klart.

Blev lite fjantigt detta.. men jag kan fortfarande inte tycka att det Àr ok, hur mycket jag Àn försöker =)

Har sÄn lust att visa mailet som Àr hyffsat lustigt. Men jag Àr inte ute efter att hÀnga ut Thomann, de kommer nog göra allt som gÄr för att lösa detta.

Men det finns ju saker i deras resonemang som jag har lite svÄrt att stÀlla upp pÄ.

Att sÀlja nÄgonting som har varit sÄlt, skeppat och anvÀnt av nÄgon i upp till 30 dagar har de inga problem med att sÀlja som nytt i fall produkten inte har synliga skador. Detta Àr vad de sÀjer klart och tydligt.

SÄ enligt deras policy Àr inget fel gjort frÄn deras sida antar jag. Thomann.de liknade detta med att om dom inte kan sÀlja dessa returnerade varorna som nya... sÄ skulle de inte kunna sÀlja de varor de gör stickprov pÄ och tittar att de Àr ok, som nya heller.

Jag tyckte dÄ sjÀlvklart att det Àr stor skillnad pÄ att öppna, testa paketera snyggt igen, mot att skicka runt europa, lÄta nÄgon anvÀnda i upp till 30 dagar. Skicka tillbaka rutten lÄda, skitig manual, fettiga fingeravtryck och dammiga tweeters.

Jaja.. heder till Thomann för att de tÀnker fixa detta, trist att mÀrka att det inte var helt och hÄllet misstag, utan nÄgonstans en bit av deras policy.

Noterade dock att den "begagnade" lÄdan verkade ha lite mindre tryck i basfrekvenserna mot den andra lÄdan.. ska kolla vidare. Orkar helst inte skicka tillbaka och vara utan lÄda i nÄn vecka som det kan ta.. blÀ =)

Postat

Noterade dock att den "begagnade" lÄdan verkade ha lite mindre tryck i basfrekvenserna mot den andra lÄdan.. ska kolla vidare. Orkar helst inte skicka tillbaka och vara utan lÄda i nÄn vecka som det kan ta.. blÀ =)

Kom ihÄg att du mÄste jÀmföra högtalarna placerade pÄ samma stÀlle annars kommer rummet och olika placeringar (Àven om bara 15 cm ifrÄn) att orsaka detta. Enda sÀttet att göra detta korrekt Àr att mÀta upp en och en pÄ exakt samma plats.

Postat

alldeles precis rÀtt avvÀgt otrevligt lÄter det som

vi Àr sÄ jÀvla mÄna om att uppfattas trevliga i det hÀr landet sÄ vi biter oss sjÀlva i den berömda svansen

i sverige ses ilska som ett sjukligt tillstÄnd medans i övriga vÀrlden klassas den som en kÀnsla bland alla andra som liksom övriga oftast har en giltig grund

DĂ€mpa dig lite va?

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Jag tyckte dÄ sjÀlvklart att det Àr stor skillnad pÄ att öppna, testa paketera snyggt igen, mot att skicka runt europa, lÄta nÄgon anvÀnda i upp till 30 dagar. Skicka tillbaka rutten lÄda, skitig manual, fettiga fingeravtryck och dammiga tweeters.

Det konstigaste med detta Àr dock att de faktiskt sÀljer mÀrkta retur och demoex till reducerade priser pÄ sin hemsida. Klantigt dÄ att skicka

ut sÄdana till "fullpris"

Postat

Det konstigaste med detta Àr dock att de faktiskt sÀljer mÀrkta retur och demoex till reducerade priser pÄ sin hemsida. Klantigt dÄ att skicka

ut sÄdana till "fullpris"

Ja - sÀljs det som nytt, sÄ mÄste det ju ocksÄ verkligen vara nytt. Annars mÄste man ju berÀtta för kunden att det Àr demokört och reducera priset lagom mycket, tycker jag.

Postat (redigerat)

Om varan pajat sÄ Àr det butikens fel och butiken pajade den via fjÀrrkontroll bara för att jÀvlas med just den kunden.

Va !! Är det sĂ„ ni jobbar ! 😼 :o 😼

Kan du Ätminstonde berÀtta vilken affÀrskedja du sÄfall jobbar för,sÄ jag kan vÀlja bort denna.

Redigerat av kardo
Postat

Jag vill poÀngtera att de sÀker att jag troligen fÄtt B-Stock av misstag.

Men faktum kvarstÄr att de sÀljer returer som kan ha varit i nÄgons Àgor i upp till 30 dagar som nya. Ifall de granskar dom och inte ser synliga skador sÄ sÀljs de till fullt pris.

SÄ uppfattar jag det svar jag fÄtt av dom.

Mvh

Postat

Jag vill poÀngtera att de sÀker att jag troligen fÄtt B-Stock av misstag.

Men faktum kvarstÄr att de sÀljer returer som kan ha varit i nÄgons Àgor i upp till 30 dagar som nya. Ifall de granskar dom och inte ser synliga skador sÄ sÀljs de till fullt pris.

SÄ uppfattar jag det svar jag fÄtt av dom.

Mvh

Jag skulle aldrig drömma om att sÀlja sÄdant som nytt, utan har det varit ute hos nÄgon sÄ Àr det begagnat alternativt demoex med prisavdrag (i sÄ fall beg eller demo beroende pÄ hur lÀnge det har varit ute och beroende pÄ skick). Jag skulle aldrig heller acceptera att fÄ en begagnad vara som "ny".

Postat

Jag skulle aldrig drömma om att sÀlja sÄdant som nytt, utan har det varit ute hos nÄgon sÄ Àr det begagnat alternativt demoex med prisavdrag (i sÄ fall beg eller demo beroende pÄ hur lÀnge det har varit ute och beroende pÄ skick). Jag skulle aldrig heller acceptera att fÄ en begagnad vara som "ny".

HÄller med ! Jag hade med blivit förbannad ,Àven om detta kan hÀnda dÄ man gÄr in och köper tex. en gitarr, men dÄ krÀver jag iallafall rabatt för allt tallande av kunder. Men vill dom icke detta sÄ vill jag ha en ny , eller sÄ gÄr ja till en annan affÀr. Fast det brukar sÀllan vara problem.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.