Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har Mackie släppt lite mer info/bilder om Tracktion 2. Det verkar hänga med en hög matnyttiga plugins.

Det som jag tycker känns bra med Tracktion är att de bara finns en version, och den är utan inbyggda begränsningar. (De tar alltså inte bort funktioner/kanaler/pluggar för de som inte kan hosta upp de sista tusenlapparna.) 199 dollar kostar Tracktion 2 enligt hemsidan.

Det jag personligen hoppas på är att MIDI-redigeringen är användbar (vilket jag ej tyckte den var i version 1). I så fall överväger iaf jag att "switcha".

Annons
Postat

Hmmm känner mig manad till att prova det. Även om jag är Gedigen FL förespråkare kan det vara värt att prova.

Postat

Toppen, hade ändå tänkt att gå över till Tracktion då jag skall sälja av min PC studio och gå över till Mac =) Och i den vevan slänger jag med CubaseSL2 *gratisreklam kanske*

Säljer luthman fortfarande traktion eller skall man hålla sig till gratis är gott?

• 4 veckor senare...
Postat

$199? Det är en rejäl prishöjning från $80.

Iofs fick jag ju Tracktion gratis på deras giveaway i december så jag ska väl inte klaga. Men ändå.

En förbättrad MIDI-editor är verkligen välkommet. Annars är jag ganska nöjd med Tracktion 1.

Postat (redigerat)

Jag testade Tracktion 1 väldigt snabbt för en tid sedan och fann aldrig bussar och sends. Finns det i Tracktion?

Edit: Jag måste också säga att jag aldrig testat ett så stabilt program som Tracktion 1.

Redigerat av punkrockdude
Postat

Från texten om Tracktion 2:

Tracktion 2 provides eight Auxiliary sends and returns for tasks like sharing a reverb on the different instrument tracks in a drum kit. Like all things Tracktion, these Aux sends and returns are simple for new and existing users alike.

Personligen använder jag sällan sånnt så mig kvittar det. Hoppas de inte lägger in allt för mycket funktioner i Tracktion bara utan håller det väldigt simpelt. Det är ju en av anledningarna varför det är så snabbt, stabilt och lättanvänt. Less is more.

Postat
Toppen, hade ändå tänkt att gå över till Tracktion då jag skall sälja av min PC studio och gå över till Mac =) Och i den vevan slänger jag med CubaseSL2 *gratisreklam kanske*

Säljer luthman fortfarande traktion eller skall man hålla sig till gratis är gott?

Varför inte köra Logic 7 då? 😉

Postat
Jag testade Tracktion 1 väldigt snabbt för en tid sedan och fann aldrig bussar och sends. Finns det i Tracktion?

Edit: Jag måste också säga att jag aldrig testat ett så stabilt program som Tracktion 1.

Jodå, nog finns det både bussar och sends. 🙂 Sök här på forumet och du skall finna vägledning. Jag har faktiskt aldrig stött på ett smidigare program för audio än T1, men midi-redigeringen lämnar ju som sagt en del att önska... Hoppas den biten är bättre nu i 2:an. (Har dock inte råd att uppgradera mig)

Postat

Racks finns ju i T1 för sends mm. Vill man ha ännu enklare sends i T1 kan man ladda hem gratispluggen Senderella skriven av en väldigt aktiv användare vid namn ModuLR. Han har för övrigt en massa annat skoj på sin hemsida.

När det gäller priset så är $80 det pris du betalar för en nerladdad version från webben. Mackie satte ett "boxed" pris på $149 för Tracktion 1, alltså förpackad produkt såld i butik.

De $199 som nämns för T2 är också för en förpackad produkt såld i butik. Nu får man ju dessutom så mycket mer för pengarna. Nerladdning via webben är kanske inte aktuellt med tanke på allt extramaterial i form av pluggar och tillhörande ljudbibliotek. Vi som har köpt Tracktion 1 betalar naturligtvis inte $199 för uppgraderingen utan en lägre summa. Exakt vad vet vi inte officiellt. Men läser man på KVR's Tracktion forum så hittar man säker den ungefärliga summa som nämnts om man letar lite... 🥰

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.