Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag försökt lösa ett problem i en vecka snart. Det är så att på ett visst ställe i min låt "sticket" så börjar melodyne studio (via bridge) att spöka som attan.

När jag importerar ett sångspår som har ett visst tempo så har detta ändrats när jag sedan spelar upp ljudfilen. Det går långsamt/snabbt/långsamt igen.

Jag har provat att öppna helt blanka projekt i Sonar och kopierat in dessa sångspår, men det hjälper inte, inte heller att flytta runt spåren i Sonar. Det hjälper heller inte att spela in helt nya sångspår. Har provat allt känns det som. Men bara sticket har detta problem. Inte övriga delar av låten.

Melodyne plugin segar inte ner sticket, så det är studio som har stora problem med dessa sångspår. Kan inte använda mig av plugin heller då det är för många sångspår.

Jag har sökt överallt på internet efter liknande problem, men kan inte hitta något. Är totalt helt nollställd på vad det är för fel.

Annons
Postat

Jag är inte hundra men jag kan tänka mig att det finns en BPM-mätare i Melodyne också som om du har satt olika tempon i hela låten måste du nog göra det i melodyne också.

Men som sagt inte 100

//Marcus Bader

Postat

Skrev på forumet för nån vecka sen där även supporten ska vara närvarande, har inte hänt något på svarsfronten även fast jag skrivit ytterligare. 🙁

Postat

Hej!

Jag ville bara dela med mig av min lösning på detta problem. Jag kom fram till att det enda sättet att fixa detta var att gå runt problemet. Att helt enkelt exportera alla filerna och sedan importera dom igen i ett helt nytt "naket" projekt i sonar. Det fungerade inte att kopiera in filerna i ett nytt projekt, då följde problemet med ändå. Exportera/importera är alltså lösningen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.