Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag skrev i ett annat forum om att jag sökte någon som kunde mixade min musik och nu är nästan allting klart! Jag är väldigt nöjd

Nu är nästa steg mastring, det jag undrar lite över är om vinylpresserierna som erbjuder mastring / gravering / et c. mastrar musiken på liknande sätt som en person som jobbar med sådant gör eller om dom endast anpassar den så att den funkar på vinyl?

Jag undrar alltså om jag måste skicka musiken på mastring innan jag skickar den till press. Jag har ändå tänkt mastra den för cd/download men detta sägs ju skilja sig endel.

Nu vidare..

Jag har tänkt pressa upp 300 färgade vinyler eller åtminstone 100 färgade och 200 svarta men som jag fattat tjänar man endast några ynka hundra lappar på att pressa endel svarta och det känns lite onödigt.

Jag har tänkt mig ha vikta omslag(med en eller två färger) i plastfickor.

Det jag nu efterfrågar är väl var ni tror att detta blir billigast, smidigast och bäst. Jag har själv några funderingar på olika ställen men känner mig lite osäker och rådfrågar er som jag tror vet bättre.

Jag har sökt och tittat igenom många trådar om detta men många utav trådarna är tyvärr ifrån 2004 och 2006 och många av dom är relevanta men långt ifrån alla med länkar som inte fungerar längre et c.

Jag hoppas ni kan hjälpa mig reda ut mina funderingar kring detta, Tack på förhand!

Annons
Postat

Jag har funderat att pressa hos dom faktiskt ca 10 000:- skulle det kosta inkl moms. Någon annan som har erfarenhet av dom? Eller som har svar på mina andra frågor.

Postat

Hjorten,

Som jag skrev finns det inga priser i butiken, de har dock gått ut på Facebook

med att de trycker vinyler också.

Priser och priser. Det kan ju över huvud taget vara av intresse att det står på sidan att dom trycker vinyler. Det räcker inte bara med att dom skrivit det på sin Facebook.

Postat

Nu förstår jag inte riktigt. Räcker det inte med att du vet att de kan trycka vinyler för dig att höra av dig till dem och få ett pris,

eller måste det stå på deras hemsida också, hmm..?

Postat

Nu förstår jag inte riktigt. Räcker det inte med att du vet att de kan trycka vinyler för dig att höra av dig till dem och få ett pris,

eller måste det stå på deras hemsida också, hmm..?

Ponera att jag inte vetat om att dom tryckte vinyler, då förefaller det logiskt att anta att dom INTE gör det, eftersom det inte står på deras sida. Hur som helst tycker jag inte sidan inger något seriöst intryck, och kommer därför inte luska mer i saken.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.