Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare

Har länge velat förstå lite mer gällande akustik och hur man ska få reda på vilka frekvenser som är ens problem i rummet.

Finns det någon som har tips på verklgen STEG för STEG som man kan följa för att mäta detta? Har försökt fatta genom att googla och läsa detta forum men jag är nog inte inteligent nog haha.

Försöker få med frugan på att det är ok att slänga upp basfällor o skit i sovrummet =D

Annons
Postat

Tjenare

Har länge velat förstå lite mer gällande akustik och hur man ska få reda på vilka frekvenser som är ens problem i rummet.

Finns det någon som har tips på verklgen STEG för STEG som man kan följa för att mäta detta? Har försökt fatta genom att googla och läsa detta forum men jag är nog inte inteligent nog haha.

Försöker få med frugan på att det är ok att slänga upp basfällor o skit i sovrummet =D

Nja här kan du lära dig och förstå hur man går tillväga sen får man leta mer på google det mesta är engelska http://www.realtraps.com/videos.htm

Postat

Det finns massa trådar där folk har börjat med NOLL kunskap och jobbat sig till att förstå hyfsat. Cruncharns tråd är fantastiskt innehållsrik och i mitt bygge hittar du med info. En bok som rekommenderas ofta är annars

http://cdon.se/b%C3%B6cker/everest%2c_f._alton/master_handbook_of_acoustics-4843745

Där finns allt! Läs den, och sen kolla efterhand med dom olika studiobyggartrådarna här, så kommer du se helheten och inte bara massa matematiskt formler.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.