Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Snarare dåligt tror jag nog. Om du råkar få dammpartiklar under skivan så kommer väl mattan nöta dessa mot skivan så det blir repor? Då är det ju bättre om det är fritt luftutrymme under.

Postat (redigerat)

Bra?

Ursäkta, men om mattan ligger under skivan, där spåren finns, hur skall då laserstrålen kunna läsa skivan? För det är väl en CD-skiva som illustrationen visar? Eller är mattan tänkt att ligga i ett CD-fodral? Isåfall håller jag med SkunkFunk. Att ha en anti-statmatta under en vinylplatta kan jag fatta. 😄

Redigerat av Jerry P
Postat

Ja - det ser ut att vara ännu en grej som går att sälja för att folk är godtrogna...

Om man använder en sådan matta, så ligger mattan an mot ytan på skivan, så att eventuellt skräp som har kommit in, kan repa skivan. I ett jewelcase hänger skivan fritt, utan någon sådan kontakt med plasten, så det är betydligt bättre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.