Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har ett digitalt trumset av modellen Yamaha dtexpress 2 (http://www.yamaha.com/yamahavgn/CDA/ContentDetail/ModelSeriesDetail/0,6373,CNTID%253D23186%2526CTID%253D214800%2526VNM%253DLIVE%2526AFLG%253DY%2526LGFL%253DN,00.html)

men nu så är det är så att bastrummeingången och foot controllerningången till modulen har gått sönder. när jag sticker in en sladd ser man en signal och man hör ljudet men sen är det helt dött.

Nån aning om vad problemet är?

Mvh William

Annons
Postat

Du får nog utveckla det där. Funkar padsen/hihat-controllern på andra ingångar? I så fall kan du kanske utesluta att det är dem det är fel på.

Du hör ljud men sedan dött? Ser du signalen i stapeln när du slår/trampar eller den är också väck?

DTXPressII-modulen börjar f.ö få några år på nacken, så det kan ju vara den som helhet som är kass.

Postat

kände också att jag inte förklarade tillräckligt:P

men bastrumme PADEN fungerar som den ska, drar nu golpukans ljud till den och den fungerar.

Foot controllern till hi hat fungerar också,

Har liksom på nåt sätt diagnostiserat den som att det är ingångarna på modulen som har pajat,

När jag stoppar in sladden så ser jag att signalen på modulen går upp och jag hör ett ljud men sen är den helt dött,

Det konstiga är att den fungerat jättebra ända tills jag flyttade den från huset ut till vårt nybyggda musik rum,

dessutom har jag knappt använt det.

_🙂

Postat

Tror ändå att det är nå't simpelt fel som du förbisett om det funkade bra tills nyligen. Rätt utgång vald från baspaden alltså? Har du routat någon annan pad till baskaggeingången för att prova? Har du provat olika set på modulen? Inget med velocityinställningar som jävlas?

Postat

brukar routa golvpukans ljud till baskaggepaden så det är inte det som är problemet, men foot controllerningången har slutat funka nu:/ men velocityinställningar borde det väl stå om i användarmanualen?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.