Gilbert Postat 26 augusti 2010 Postat 26 augusti 2010 Tack för svar. Tja, det är väl 5*4*3 M. Är det samma sak då, att man inte hör frekvenser under ca 43 Hz? Om du stoppar in dina mått i denna: http://www.bobgolds.com/Mode/RoomModes.htm så får du reda på dina stående vågor. Dessa utgör rummets respons under en viss frekvens. Under detta område (”modal region”) får du ingen förstärkning av rummet d v s, frekvenser under första stående våg kommer att höras väldigt lite eller inte alls beroende på vilken typ av väggar. Dina mått borde prestera ganska bra om de stämmer. I ditt fall är första stående våg ca 34,4 Hz.
Björn Olsberg Postat 26 augusti 2010 Postat 26 augusti 2010 Du är ju störd på riktigt..... Jag ska inte behöva säga att detta är över gränsen för vad vi tillåter på forumet. Ta privata argumentationer via PM om det är intressant. Officiellt på forumet - nej tack.
debatt Postat 26 augusti 2010 Postat 26 augusti 2010 Det stämmer garanterat INTE..... Därför att? Jag hittade en annan uppgift också, men den var nästan likadan... +/- 2 dB.
Glaskatten (oregistrerad) Postat 26 augusti 2010 Postat 26 augusti 2010 Därför att? Jag hittade en annan uppgift också, men den var nästan likadan... +/- 2 dB. Vilka högtalare är det?
Egardt Postat 27 augusti 2010 Trådstartare Postat 27 augusti 2010 Gilbert och Demonproducenten: Stort tack till er båda.
Egardt Postat 27 augusti 2010 Trådstartare Postat 27 augusti 2010 (redigerat) Dubbelpost Redigerat 27 augusti 2010 av Egardt
Gilbert Postat 27 augusti 2010 Postat 27 augusti 2010 Gilbert och Demonproducenten: Stort tack till er båda. Ingen orsak. /Gilbert
Demonproducenten Postat 27 augusti 2010 Postat 27 augusti 2010 Gilbert och Demonproducenten: Stort tack till er båda. hoppas du får till det bra! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.