MouszE Postat 14 augusti 2010 Dela Postat 14 augusti 2010 Hej Jag håller på och tittar på olika "midi masterkeyboards"(som de på thomann kallar det). När jag har tittat runt så har jag märkt att vissa av de har både "Midi in" och "Midi out" medan de lite billigare bara har "Midi out". Vad är det för skillnad på att köra både Midi in och ut eller att bara köra Midi ut? Obs. Jag använder ett externt ljudkort som har både in och ut Midi kontakt. Jag kör med Fl studio 9 och Reason 5. Jag hade varit tacksam för så utförliga svar som möjligt för jag är väldigt ny inom just detta med midi instrument och liknande. Tack på förhand Johan Nilsson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stratsvante Postat 14 augusti 2010 Dela Postat 14 augusti 2010 Har de inbyggda ljud, alltså är en synt för att börja me, har de midi in också, för då kan du använda den som synt, alltså från din daw, så skickar den midi till din synt och synten spelar upp ljuden. De me bara midi out är bara kontroller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MouszE Postat 14 augusti 2010 Trådstartare Dela Postat 14 augusti 2010 Så jag behöver alltså bara midi out på midi keyboarden för att använda den i fl studio eller reason om jag har förstått dig rätt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 14 augusti 2010 Dela Postat 14 augusti 2010 Ja! Eller usb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.