Jump to content
Annons

Disk vill ej visa filträd, Windows 7 NTFS

Recommended Posts

drloop (oregistrerad)
Postat

Japp mitt under en backup så lägger min arbetsdisk av.

Har provat att ta ur disken ur datorn och kört den i en USB vagga på två maskiner. Den dyker om men den säger att den är oformaterad. Table of content troligen borta.

Finns den några gratis tools för att testa om det går att få ut grejer ur disken?

Alternativt vilka köpe tools har ni fått at funka?

Jag har backup på med mesta men sista veckans jobb är borta. Är inte så sugen på att göra om det....

Annons
Ludde46 (oregistrerad)
Postat

Kan du få tag i hirens bootcd v10.6 så finns det ett program där som heter hdd regenarator...kan ta lite tid men helt klart värt att testa

fixade min dator

drloop (oregistrerad)
Postat

Det ser illa ut.... 🙁

Postat

Ja i bland kan det vara kört... Ibas kan säkert fixa din hårddisk men dom är dyra... typ 10 000:- minst..

Dock ett program som brukar kunna fixa dom värsta felen är Spinrite.. Kolla in http://www.grc.com/

drloop (oregistrerad)
Postat

Det här tar tid.

Testdisk har kört 104 cylindrar av 90201...

Det har tagit 5 timmar. Så i det här tempot så får jag vänta bra länge om jag skall få ut nåt data ur denna disken.... uff.

Postat

getdataback är väl det jag provat. Har fungerat bra för mig, och ja, det kan ta en jädra lång tid 🙁 Hoppas det löser sig.

Postat
Dock ett program som brukar kunna fixa dom värsta felen är Spinrite.. Kolla in http://www.grc.com/
Bra tips! En nära vän brukar alltid rekommendera det, och det har löst problem med många hårddiskar.
Postat

Japp.. Spinrite är pålitligt. Och precis som det program du testar nu kan du förvänta dig att det kan ta nåt dygn innan den kört igenom hårddisken! 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Disken är helt kass. Skrot... inte en fil kommer mer ur denna plåtask. (Ja om man inte lämnar in disken till IBAS förstås.)

Jaja, ingen katastrof.

Aftermath.

Grunderna till en låt försvann samt lite sommarfoton.

Skönt.

Tack för hjälpen.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.