Jump to content
Annons

StudioHörlurar som ej behöver förstärkare


BAWS

Recommended Posts

Annons

Vad menar du? Alla hörlurar behöver någon slags "förstärkare". Utgången i din ipod är också en "förstärkare"...?

Men jag gissar att du tänker på "lättdrivna" lurar som har hög impedans och inte kräver så mycket ström för att låta bra (vilket även sparar på batterierna i t.ex en mp3-spelare)

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där med "lättdrivna" är ett lite vanskligt uttryck att använda, eftersom det kan betyda två diametralt skiljda saker...

Antingen menar man, som Limpan är inne på, att de belastar slutsteget mindre när de är högohmiga och därför inte drar lika mycket ström - eller så menar man att de kan spela starkare, som de gör när impedansen är lägre (med följden att de belastar slutstegetmed genom att dra mer ström...).

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt fel.

Meningen är att min bärbara dator skall vara den enda strömkällan.

Jag behöver således ett par hörlurar som inte kräver en extern förstärkare, utöver den bärbara enheten (laptop i dett fall).

Men det är alltså hög"ohm"iga jag skall leta efter då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Generellt sett:

Hög impedans = lägre strömförbrukning och svagare ljud.

Låg impedans = högre strömförbrukning och starkare ljud.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad lämpar sig bäst till en notebook?

Jag använder ett par Audio-Technica M50, både när jag mixar (då genom förstärkare)och när jag lyssnar på musik genom mp3-spelare. Tycker de låter riktigt bra genom båda källorna!

Redigerat av Lejnoss
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder ett par Audio-Technica M50, både när jag mixar (då genom förstärkare)och när jag lyssnar på musik genom mp3-spelare. Tycker de låter riktigt bra genom båda källorna!

Jag har läst lite om dom nu och de verkar helt ok.

Bra pris på ebay US också. ca 1000kr inkl frakt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har läst lite om dom nu och de verkar helt ok.

Bra pris på ebay US också. ca 1000kr inkl frakt.

Jag köpte dem ifrån usa också. blev några slantar i tull också. 2-300.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...