Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Jag skaffa mig en zoom h4n handyrecorder och fick med cubase le4. jag får det inte att fungera, det kommer inget ljud. jag använder zoomen som ljudkort. när jag försöker byta drivrutin till den som rekommenderas till zoomen kommer ett felmeddelande "the asio driver zoom h asio driver could not be initializing".

jag är helt grön på det här, både på dator-och studiofrågor, och det hade varit väldigt snällt om någonsom kan mycket om detta ville hjälpa mig.

mvh gröngölingen nalle

Annons
Postat

Väl inne i cubase. Kolla överst på skärmen och leta upp Devices.

Klicka på den och gå¨ner till Device setup. Därifrån gör du inställningar och gör dina val

som stämmer överens med vad du kör med för ljudkort.

OM detta är lite för lite info, så skicka ett meddelande så får vi se hur jag kan hjälpa dig =)

Postat

På skivan du fick med din Zoom där Cubase ligger brukar också finnas en utmärkt instruktionsfilm för Cubase som du kör direkt i datorn. Där visar de på ett enkelt sätt hur du ställer i Cubase drivers etc.

Kolla alltså på skivan om du har instruktionsfilmen för Cubase. Nästan säker att du den där. Om inte finns det att köpa än bättre på t.ex på http://www.thomann.de/ dock kostar nästan 500 spänn men är väl satsade pengar om du tänker använda Cubase.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.