Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Kör protools digi 002 just nu men fundera på att byta upp mig till Protools mix+.

Min fråga är hur man går till väga för att köra mix+ på Pc?Har fattat det som att det är möjligt, men att man kanske måst uppdatera mjukvaran eller nått, va vet jag 😉 Någon som ligger inne på svaret?????

M V H

Annons
Postat

I princip köpa nya kort, mjukvaran får du med på köpet.

Postat

Okej!

Tänkte bara om det var så att protools mix+ med mjukvara ver 5.x.x inte var kompatibelt med pc, utan att man var tvungen att uppdatera mjukvaran till 6.x.x,

var ju så med Digi 002 racket, funka ju först på mac och efter ett tag gick det även på pc....

M V H

Postat (redigerat)

Jag antar att det är ett beggat system du vill köpa..

Version 5.x fungerade på PC men jag rekommenderar starkt att du uppgraderar till version 6 vilket fall som helst.

Det hänger lite på vilket operativ du kör också.. XP är att föredra och då var det bara den sista versionen av 5'n som fungerade om jag minns rätt..

Redigerat av aolsson
Postat

har precis köpt ett och iaf Soundware håller inte senare uppdateringar än de nyaste så det är Digistore som man för köpa det från. Efter man betalat får man ladda ner programmet i väntan på att CD-skivan skickas från Irland.

Okej!Men då är det bara att köpa protools ver 6.4 så ska mix+ funka på Pc alltså...

Postat
Okej!Men då är det bara att köpa protools ver 6.4 så ska mix+ funka på Pc alltså...

Japp det gjorde jag och installerade mitt idag....fungerade utan problem!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.