thrashed (oregistrerad) Postat 11 augusti 2010 Postat 11 augusti 2010 Hej! Ny här och för allt vad mixning och bra inspelning heter antar jag! Är iaf. Gitarrist & vill verkligen lära mif skapa välljudande musikproduktioner åt "metal"-hållet. Senaste Soilwork-The Panic Broadcast har ett bra sound, även Meshuggah Obzen, i mina öron.. Hade tänkt spela in mina låtar med min nya Eleven Rack + Pro Tools LE 8 vilken jag tycker låter + funkar kanonbra för inspelning av gitarr iaf! Musiken är Lamb Of God/The Haunted inspirerad med så mkt inslag av Meshuggahs polyrytmik jag förmår 😉 Har även instrumentalt material å lugna låtar med Lead Gitarr ala Petrucci/Eric Johnson spel å soundmässigt.. Tidigare använt Drumkit from hell men läst om Superior Drummer och undrar om det är "bättre"? är ute efter enkelhet egentligen och är även mäkta intresserad av Waves Chris Lord Alge pluggarna då jag är så grön va gäller mixning samt att den produkten verkar vara riktad till den målgrupp ja befinner mig i 🙂
Anders F Postat 11 augusti 2010 Postat 11 augusti 2010 Hej och välkommen får man säga! Ang trummorna så kika lite på steven slate drums, ang enkelhet. Riktigt sjyst ljud går att kräma ur dem biblioteken inom rock metal genren tycker jag http://www.stevenslatedrums.com/ MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.