Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag undrar hur jag ska göra för att typ muta leaden sÄ att den blir svagare vid breakdowns och sÄnt.

ex.

vid 2:00.

Jag anvÀnder mestadels Nexus för lead men har Àven V-station om det skulle hjÀlpa.

tack pĂ„ förhand 🙂

Redigerat av AlexWest
Annons
Postat

Om det Àr nÄgot sÄnt hÀr du menar sÄ Àr det vanligt auotmatiserat low pass filter

Är dock ingen hajare pĂ„ sĂ„dan hĂ€r musik eller synthljud 🙂

MVH

Anders

Postat

Kör du Nexus sÄ prova vrid pÄ Cutoff potten!

Vill du göra det bara svagare utan att Àndra karaktÀren pÄ ljudet sÄ Àr det ju sjÀlvklart volym reglaget du ska dra i. Mutar du blir det helt tyst, kanske inte det du Àr ute efter.

Postat (redigerat)

Jag skulle sĂ€ga att det har med Filter Envelope instĂ€llningarna att göra, för att fĂ„ till det du vill. SlĂ€ngde ihop ett snabbt exempel 🙂: exempel.mp3

Första gĂ„ngen filtret öppnar sig i filen sĂ„ Ă€r Filter Envelope sĂ€nt till Cut-offen, och andra gĂ„ngen utan 🙂 Du hör skillnaden! Detta fĂ„r du fram med att skicka Filter Envelopen till Cut-off-filtet. I Filter Envelope ska attacken vara lĂ„g, decayen pĂ„ runt 800 ms, lĂ„g sustain och lite release.

Redigerat av linuskarlsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.