Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag undrar hur jag ska göra för att typ muta leaden så att den blir svagare vid breakdowns och sånt.

ex.

vid 2:00.

Jag använder mestadels Nexus för lead men har även V-station om det skulle hjälpa.

tack på förhand 🙂

Redigerat av AlexWest
Annons
Postat

Om det är något sånt här du menar så är det vanligt auotmatiserat low pass filter

Är dock ingen hajare på sådan här musik eller synthljud 🙂

MVH

Anders

Postat

Kör du Nexus så prova vrid på Cutoff potten!

Vill du göra det bara svagare utan att ändra karaktären på ljudet så är det ju självklart volym reglaget du ska dra i. Mutar du blir det helt tyst, kanske inte det du är ute efter.

Postat (redigerat)

Jag skulle säga att det har med Filter Envelope inställningarna att göra, för att få till det du vill. Slängde ihop ett snabbt exempel 🙂: exempel.mp3

Första gången filtret öppnar sig i filen så är Filter Envelope sänt till Cut-offen, och andra gången utan 🙂 Du hör skillnaden! Detta får du fram med att skicka Filter Envelopen till Cut-off-filtet. I Filter Envelope ska attacken vara låg, decayen på runt 800 ms, låg sustain och lite release.

Redigerat av linuskarlsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.