skogga Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Hej allesammans! Lirar e-trummor tillsammans med Pro Tools. Problemet e att virveltrumman har av någon anledning bestämt sig för att låta som en ramträff. Dvs kollar man i midi-editorn så blir det t.ex. C# när det skall vara C. Detta går ju självfallet att bara flytta i editorn efteråt, men hur skall jag gå till väga för att få det så att det blir en clean träff när jag spelar live? Jättetacksam för svar!
Burnie Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Hej allesammans! Lirar e-trummor tillsammans med Pro Tools. Problemet e att virveltrumman har av någon anledning bestämt sig för att låta som en ramträff. Dvs kollar man i midi-editorn så blir det t.ex. C# när det skall vara C. Detta går ju självfallet att bara flytta i editorn efteråt, men hur skall jag gå till väga för att få det så att det blir en clean träff när jag spelar live? Jättetacksam för svar! Problemet ligger nog i din trummodul, kolla om du kan styra om virveln till rätt "tangent" därifrån. Mvh Björn
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.