henning Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Brandlarm.... Ja det kan lösas ut av en rökmaskin. Har själv varit med om det på Fyrishov i uppsala. Brandmännen var lagom glada när dom kom dit... /H.
Tilly Postat 22 augusti 2006 Postat 22 augusti 2006 Jag blåste in en i föräldrarnas rum och skrek att det brann... Jajävlar vad livat 🙂 har ni några mer roliga idéer?... vill göra massa roliga grejer med min nya rökmaskin! Haha! Dagens bästa!
android Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 Är det inte nån typ av vattenånga, fast omvänt? 😆 Typ som när man häller varmt vatten på något kallt? Jo, så kan man göra rök, men den blir väldigt tung och håller sig bara längs golvet... Sån där vanlig "disko-rök" är nåt annat och köps i dunkar... Tydligen oftast alkoholbaserade enligt Google.
Mats Stålbröst Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 Låter spännande det här med rökmaskiner... de kan utlösa både brandlarm och allergiska reaktioner. Känner mig inte riktigt lika köpsugen längre. 😆 Men tack för svar! /Mats
android Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 😆 Fast om man ska tro länken jag hittade ovan, så är det i stort sett ofarligt... Kan ju va säljsnack, men vem vet...? 😉 Det där med allergi grundar jag på en person i min bekantskapskrets, som är allergisk mot i stort sett allt... Så om det nu är "farligt" behöver det ju inte va nån särdeles stark allergen.
Pazo Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 Det är juväl nsätan ingen som är alergisk mot sånt. Har aldrig hört om det iaf. och i stora föreställningar jag spelat på fem år i rad hare aldrig hänt någe med röken. Dock om man överexpoinerar sig till den kan det uppstå lite irritation i halsen. Hade en föreställning där rökmaskinen stog snett bakom mig. så all rök gick igenom mig först. mer eller mindre hela föreställningen. Man blir lite sådär rasslig i haslen å så
Daniel H Postat 23 augusti 2006 Postat 23 augusti 2006 Sprutade in rök i ett rum förut på bus, tyvärr så var det en rökmaskin av äldre modell. Så det blev blött i hela rummet av röken.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.