SMonk Postat 8 augusti 2010 Postat 8 augusti 2010 (redigerat) När jag bodde i Japan för några år sedan köpte jag något ogenomtänkt en bunt gamla gitarrer som jag tänkt göra något med, men sen dess har de mest bara stått i källaren och ruttnat (inte bokstavligen, förstås), så nu tänkte jag försöka göra mig av med dem. Problemet är att jag inte har så mycket till gitarrkoll (är mer av en syntnisse), så jag vet inte riktigt vad det är för något och vad de är värda (om något). Gissningsvis är de tillverkade i Japan eller Korea, men det står förstås inte någonstans på dem. Så, om någon vet något om dessa får ni gärna berätta. Det går bra att komma med bud också. Bacchus Telecaster-modell Lite envis fingersmuts på greppbrädan, ett litet hack på baksidan av kroppen, och metallpluppen på ena ratten saknas. Burny Les Paul-modell. Halvsliten, men inga stora fel. Greco GF-II "destination of Rock addict" Floyd Rose-stall (licenstillverkat). Repor/sprickor i lacken. Luckan på baksidan saknas. Brian/Bacchus (?) Les Paul "Live Road Model" Väldigt fin, bortsett från den lilla detaljen att huvudet gått av. Dessutom försökte någon klåpare (dvs jag) limma tillbaka det, så nu sitter det illa och jag vågar inte stränga på gitarren igen. Innan den gick sönder funkade den i alla fall fint. De andra tre funkar (såvitt jag kan avgöra - jag är som sagt inte mycket till gitarrist), men behöver förmodligen justeras lite (särskilt den med floyd rose-stallet). Zipfil med fler bilder (ca 20MB): http://www.mitten.se/forsale/Guitars2010/Gitarrbilder.zip Redigerat 10 augusti 2010 av SMonk
kolin Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 Nej, tror nog att de inte har nåt större värde idag. Behåll dom i tjugo år till så kanske de kan glädja plånboken. Visserligen tror jag de är av bra kvalitet men gissar att de blir svårsålda idag. Kolin
sixties Postat 9 augusti 2010 Postat 9 augusti 2010 greco och burney´s les paul modeller från 70-talet och kanske tidigt 80-tal brukar ligga på 6-10 000. de nyare tror jag inte är lika ycket värda men säkert helt ok instrument.
SMonk Postat 10 augusti 2010 Trådstartare Postat 10 augusti 2010 (redigerat) greco och burney´s les paul modeller från 70-talet och kanske tidigt 80-tal brukar ligga på 6-10 000. de nyare tror jag inte är lika ycket värda men säkert helt ok instrument. Mina ligger nog en bra bit under de finare vintage-grecosarna och burnysarna, tyvärr. Min fromma förhoppning är att de ska gå att sälja för mer än generiska kinaskräpguror iallafall. Slänger upp en länk till en fil med fler bilder (längst ner i förstaposten). Redigerat 10 augusti 2010 av SMonk
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.