Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har ett gammalt men välljudande ljudsystem till datorn, men har en fråga;

Ska nog köpa PreSonus AudioBox USB och den har 2 st utgångar för monitorer. - Kan jag koppla mitt ljudsystem till AudioBoxen?

O vilka kablar behöver jag isåfall? Obs! Tänker endast använda 2 st högtalare(front högt.) + Subwoofer. Här är några bilder:

PRE-AUDIOBOXUSB.JPG

connectors.jpg

Annons
Postat

Creative MegaWorks 5.1 THX 550...

Hur har du kopplat högtalarna idag? Med minitele eller RCA?

När det gäller minitele så har center-högtalare och subwoofer en egen ingång, och jag är inte säker på att subbas i L/R-ingångarna går vidare till subwoofern.

Till RCA-kontakterna finns ingen separat kanal för subwoofer, och då antar jag att subwoofern skär basregistret själv och skickar resten till satelliterna.

Så då rekommenderar jag RCA-ingångarna. Ta en (2x) RCA-kabel och sätt på teleadaptrar i ena änden. Telekontakterna in i ljudkortets Main Out och RCA i högtalarnas Left/Right Front.

Postat

Tack för tipset, ska pröva det!

En liten fråga bara; är kablar med 2 RCA hanar på ena sidan och med en minitele på den andra - bakåtkompitabla i båda hållen? Kan ingenting om det här. :\

Postat (redigerat)

Creative MegaWorks 5.1 THX 550...

Hur har du kopplat högtalarna idag? Med minitele eller RCA?

När det gäller minitele så har center-högtalare och subwoofer en egen ingång, och jag är inte säker på att subbas i L/R-ingångarna går vidare till subwoofern.

Till RCA-kontakterna finns ingen separat kanal för subwoofer, och då antar jag att subwoofern skär basregistret själv och skickar resten till satelliterna.

Så då rekommenderar jag RCA-ingångarna. Ta en (2x) RCA-kabel och sätt på teleadaptrar i ena änden. Telekontakterna in i ljudkortets Main Out och RCA i högtalarnas Left/Right Front.

Nu har jag inte så mycket erfarenhet av detta system men jag skulle tro att RCA-kontakterna är utgångarna …

I så fall måste man gå via 3,5mm TRS och då troligtvis till "FRONT" men detta borde man kolla upp i manualen.

Kabeln BobbyBenjaminz behöver är i vilket fall en 2x TS (L&R) till 3,5mm TRS.

Redigerat av Gilbert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.