PetterAlexanderson Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Hej. Skall skaffa ett portabelt externt ljudkort som jag skall koppla till en bärbar dator via firewire. Behöver kunna spela in 5-10 analoga kanaler samtidigt samt ha stöd för midi. Har kollat på ljudkort från Hercules (16/12), Edirol (FA-101) samt Motu ( tex Traveller). UNdrar om någon har tips och har provat dessa kort gällande prestanda, funktionalitet och kompabilitet med XP/win2000? Samt undrar vad som är det bästa HD-inpelningsprogrammet och om nån provat att streama ljudkällor med Macromedia Flash Communication Server? Hälsningar Petter
herwhisper Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 Jag kör med ett motu 828mkII kort. Har inte haft några som helst problem med detta. Kan varmt rekomenderas! Jag använder den på en laptop (PC) och med Cubase SX2. Funkar klockrent!
Claes Holmerup Postat 20 januari 2005 Postat 20 januari 2005 RME Fireface800 är bäst i klassen! Enda interfacet hittills som stöder Fireface 800. 🙂 Bästa inspelningsprogrammet beror på vad man trivs med. Personligen skulle jag inte välja annat än Cubase eller Nuendo...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.