Andreas L Postat 25 februari 2004 Postat 25 februari 2004 Jag har testat Atmosphere (spectrasonic) och visst är det otroligt feta ljud, men när jag testar att lägga en bakgrundsmatta, så låter det oerhört fett och bra ända tills jag provar att köra mixen i mono... Då förändras balansen i ljudbilden radikalt och inga nivåer känns rätt längre, i synnerhet då jag provat att köra tillsammans med en stereosamplad Trilogy-bas. Är det fler som tänkt samma tanke? Ok, jag är egentligen mer för lite smalare, distinktare saker, men det vore kul att veta.
Claes Holmerup Postat 25 februari 2004 Postat 25 februari 2004 Det är väldigt vanligt att man får detta fenomen när man använder överdrivet processade stereoljud. De är helt enkelt inte helt monokompatibla. Prova att skruva ner inbyggda effekter, så blir det nog bättre kompatibilitet - men riktigt överdrivet fett kan du säkert bara få det i stereo... 😎 Tyvärr kan man inte både äta upp kakan och ha den kvar...
Andreas L Postat 25 februari 2004 Trådstartare Postat 25 februari 2004 Ok, skönt att det inte bara var jag då! Tyvärr kan man inte både äta upp kakan och ha den kvar... Inte den här gången heller?!? 😎 Nej, de feta syntarna får nog stå tillbaka för lite sköna akustiska gitarrer!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.