nurfen Postat 13 mars 2005 Dela Postat 13 mars 2005 Haha, vilken tråd.. Ni har en minst sagt speciell stämning här på forumet. Härligt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nkai Postat 13 mars 2005 Dela Postat 13 mars 2005 förresten vad gör en bok om småland bygdehistoria i min studio!? Ja nu får du allt ta och förklara dig! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicNixon Postat 13 mars 2005 Dela Postat 13 mars 2005 Jag har scoopet, Nattvaktaren är fejk! Till Stadsfullmäktige i Wenersborg. Då jag den 1. nästa oktober blifver, i följd af sjuk- lighet och ålderdom endtledigad från min nattväktare- tjenst efter nära 20 års tjenstgöring, samt min ar- betsförmåga är så ringa, att jag icke förmår förvärf- va mitt uppehälle endast genom arbete, vore det min ödmjuka begäran att för min återstående lifstid, som icke torde blifva så långvarig, få, likasom nu- mera aflidne nattvaktaren Ögren varit förunnadt, behålla min lilla lön 100 Rdr. Och torde dervid tagas i betracktande att just nattvak hvartannat dygn i förening med mitt hårda arbete hvarje dag un- der 20 års tid hufvudsakligast bidragit till mitt kroppsliga och förtidiga försvagande. Prest - och läkarebevis, jemte protokoll om mitt antagande och endtledigande bifogas. Wenersborg den 24 Sept: 1873. /Peter Nilsson./ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 13 mars 2005 Dela Postat 13 mars 2005 Vet du om han fick sina riksdaler? annars, vilken formuleringskonst! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.