Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Får inte kläm på vad jag köper. 16-bits versionen kostar ca 1000 och "den rikitiga" ca 5000.

Tekniskt sätt duger denna version för mig, men var är haken? - Att det är 16 bitar är ok. "Activation Code to permanently activate your copy of HALion Symphonic" vad betyder det egentligen? Fler hakar? Kan köpas som download från Steinberg, men är den är väl på flera GB. Kan det vara rimligt för download?

Någon som kan ge några korta svar och tips?

Redigerat av remote
Annons
Postat

Vad du får, är en aktiveringskod så att du kan fortsätta använda HSO 16-bit i framtiden. Annars slutar det fungera efter 90 dagar (har jag för mig att det är).

Jag har bestämt för mig att enda skillnaden mellan 16-bit som följer med C5 och retail 24-bitsversionen, är just att ljudbiblioteket är 16- resp 24-bit. Att köpa aktiveringskoden är alltså väldigt prisvärt! 🙂

Postat (redigerat)

Om jag inte minns fel så är haken just 16- mot 24-bits i den "stora" varianten. Hela 16bits-paketet ju finns med på Cubase 5 installations DVD:er, men funkar ju bara i X antal dagar, sen måste man köpa den där aktiveringskoden för fortsatt användande.

EDIT: Jäpp, Claes hann före.

Redigerat av bonzo
Postat

Ok bra, jag förstår. Tack för snabba svar!

Men jag fick ett (nytt) problem. Jag har CB 5 Essential versionen. HSO ingår inte i CB 5 essential. HSO ingår i CB 5 och CB 5 studio.

Vad gör nu? Kan jag köpa HSO separat? Uppgradera min Essential licens? Ta en annan VST med orkesterljud?

Vad är enklast och mest kostnadseffektiva åtgärd att göra i min situation?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.