Jump to content
Annons

Absorbenter i redan dämpat rum?

Recommended Posts

serenity (oregistrerad)
Postat

Hejsan!

Är med i ett band och vi hyr en lokal ifrån ett Studieförbund. Alla lokaler är ljudisolerade med minwool på alla väggar. Vi tänkte göra lite demos i lokalen, men nu tror jag att rummet är för dött. Alla rum är ganska små. Nu undrar jag om jag ska sätta upp absorbenter på väggarna ändå, det kanske blir bättre? Eller ska jag använda någon sorts diffusor? Taket är inte ljudisolerat.

Tacksam för svar!

Annons
Postat

Är det redan akustikbehandlat (ljudisolering är inte samma sak som akustikbehandling...), men känns för dött, så är det helt klart diffusorer som behövs.

Om ni vill slänga in mer absorbenter, så är det avstämda basfällor som gäller (och kanske samtidigt ta bort en del av det som sitter nu) - inte fler porösa absorbenter...

Postat

Är det redan akustikbehandlat (ljudisolering är inte samma sak som akustikbehandling...), men känns för dött, så är det helt klart diffusorer som behövs.

Om ni vill slänga in mer absorbenter, så är det avstämda basfällor som gäller (och kanske samtidigt ta bort en del av det som sitter nu) - inte fler porösa absorbenter...

+1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.