Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan alla! ska snart köpa Live Suite 8, som jag verkligen gillar...

räcker de effekterna som följer med för att mixa sång? är de bra nog för en seriös produktion av elektronica?

Eller behöver jag extra effekter för sången? de effekterna som följer med för midi instrumenten är hur bra som helst...

tack i förhand.

Annons
Postat (redigerat)

Fullvärdig kompressor samt EQ och reverb/delay finns.. Det lär du komma långt med. Och skulle du senare behöva nåt annat finns det hur många 3e parts pluggar som helst att välja.

Ps. du behövde inte starta en tråd till för den här frågan. Du har ju redan en tråd öppen om live.

ds.

räcker de effekterna som följer med för att mixa sång? är de bra nog för en seriös produktion av elektronica?

Eller behöver jag extra effekter för sången? de effekterna som följer med för midi instrumenten är hur bra som helst...

tack i förhand.

Redigerat av hegobald
Postat

ja, men den tråden finns på Live sidan... kolla hur många svar finns i den avdelningen, allt som allt, runt 300...

eftersom frågan handlar lika mycket om effekter som om Live så tänkte jag fråga här också. tack ändå!

Postat

tack i förhand.

grattis till ett bra beslut!

värt att nämnas är att live kommer med "presets" för bl. a. vokaler

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.