Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tänkte bara meddela att Cubase kursen snart drar igång igen. Men det går fortfarande att söka. Så tycker du att skulle vara roligt att lära sig mer om grunderna i Cubase på svenska och på distans? Välkommen att söka!

Sista dag för ansökning är imorgon fredag den 21'a, så det är snabba puckar som gäller.

Här är ansökningssidan:

http://www.natbildarna.nu/html/detaljerad_...info.asp?id=189

Här är sidan för kursen:

http://www.majken.se/cubase/

/Majken

Redigerat av Majken
Annons
Postat

Denna kurs rekommenderas verkligen!

Läraren, innehållet och upplägget är kanonbra! Synd bara att jag inte hade tid att fullfölja den. Numera går jag omkring och inbillar mig att jag inte behöver gå grundkursen, men som blivande 50-taggare är man väl lite inbilsk...det hör till liksom... 🙂

/Jan Olof

Postat

Tack och bock Jokron! 🙂

Vi kommer eventuellt dra igång en fortsättningskurs framöver, kanske kan vara något? 🙂

/Majken

Postat (redigerat)

Hur djuplodande är kursen och vilken nivå är satt från början?

'grundläggande kännedom' ..hmm kanske fick svaret om jag läst lite mer 🙂

Redigerat av demoniqus
captain nemo (oregistrerad)
Postat

Amen varför finns inte detta för Logic?

Eller...

//nemo

Postat
Tack och bock Jokron! 😆

Vi kommer eventuellt dra igång en fortsättningskurs framöver, kanske kan vara något? 😄

/Majken

Låter intressant, påminn mig när det blir dags, får jag ta en funderare...

/Jan Olof

Postat

Hmm, jag var lite lissen i ögat vid ditt förra kurstillfälle för att jag inte kom med, men nu är jag inte säker på att jag behöver det längre... 😄

Vad får man mer ut av kursen jmft med att läsa kapitlen på din hemsida? Och bortsett från att jag förmodar man får hemuppgifter som forcerar en att praktisera det man teoretiskt läst sig till på sidorna... eller?

Postat
Vad får man mer ut av kursen jmft med att läsa kapitlen på din hemsida? Och bortsett från att jag förmodar man får hemuppgifter som forcerar en att praktisera det man teoretiskt läst sig till på sidorna... eller?

Dels får man ett gäng kurskamrater att fråga när man undrar över något. Sedan får man som sagt hemuppgifter som skall göras veckovis vilket "tvingar" att jobba på i ett konstant tempo. Dessa uppgifter består exempelvis av redigering, automatisering, mixning av flerspårsprojekt, att göra en barnsaga (japp ni läste rätt.. tro mig, det är en bra uppgift) och lite annat.

Men som du säger, om man läst igenom allt på sidan och har jobbat en del med Cubase kan grundkursen kanske vara lite väl grundläggande. Det finns ju alltid en möjlighet att hoppa på kursen och känna sig för, får man inte ut något av det så hoppar man helt enkelt av.

/Majken

Postat

Dels får man ett gäng kurskamrater att fråga när man undrar över något. Sedan får man som sagt hemuppgifter som skall göras veckovis vilket "tvingar" att jobba på i ett konstant tempo. Dessa uppgifter består exempelvis av redigering, automatisering, mixning av flerspårsprojekt, att göra en barnsaga (japp ni läste rätt.. tro mig, det är en bra uppgift) och lite annat.

Men som du säger, om man läst igenom allt på sidan och har jobbat en del med Cubase kan grundkursen kanske vara lite väl grundläggande. Det finns ju alltid en möjlighet att hoppa på kursen och känna sig för, får man inte ut något av det så hoppar man helt enkelt av.

/Majken

Ok, tack.

Den administrativa avgiften får man inte tillbaka förmodar jag, än om man hoppar av efter 1-2 gånger? (små pengar så det spelar mindre roll egentligen)

Kan du blotta vem här på forumet som anmält sig (om någon)?

Postat

Har anmält mig och hoppas att jag nu slipper slita bort mitt hår framför datorn i fortsättningen. Är helt novis i Cubase så det här är verkligen något för mig!

Postat
Den administrativa avgiften får man inte tillbaka förmodar jag, än om man hoppar av efter 1-2 gånger? (små pengar så det spelar mindre roll egentligen)

Nej det är helt sant. Och nu har de förresten återigen höjt avgiften ☺️

Vill minnas att den började på 100 eller 150 vilket jag tyckte var lagom. Å andra sidan kan man få studiemedel när man läser kursen vilket kanske gör avgiften mer överkomlig.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.