Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag har köpt ett Digi 001 och ett Pro Tools 6.4. När jag stoppar in kortet i datorn (intel core 2 duo, 3 GB RAM) och startar så är bildskärmen bara svart och efter några sekunder börjar datorns fläkt att snurra så det låter som ett solarium. Sen händer inget mer. Utan kortet imonterat är datorn glad och funkar som vanligt.

Borde jag ställa in något i BIOS kanske?

Hjälp

Gabriel

Annons
Postat

För ProTools 6.4 så är OS X 10.3.8 (Panther) den som fungerar.

Kortet går bara i ett PCI plats.

Den sista Mac:en som kortet gick in i är antingen en Quicksilver eller en MDD (mirror double door) både PPC-burkar. De finns att få tag i för nån tusing - eller så. (köp min 😉 )

001 med då PT 6.4 är ingen höjdare på OSX. Den fungerar absolut stabilast på OS 9.2.2

Jag har mitt 001 kort i Mac OS 9.2.2 i min MDD och då synkad med min 002 kort (och PT 8.x i en Intel burk).

Postat

Låter tyvärr som ett trasigt PCI-kort.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.