Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Jag ska köpa en Banjo som 40-årspresent till en snubbe som bara lirat piano tidigare. Hur har vi det med banjoismen på forumet? Nån som har tips på bra ingångsinstrument? Vad är ett rimligt pris?

Annons
Postat (redigerat)

Min kompis köpte en ny Fender (5-strängad) för runt 4000:- (inkl hardcase) för ett par år sedan. Den var den billigaste som han kunde få tag på ny, iallafall då. Det var ett riktigt trevligt instrument, men jag kommer nog aldrig lära mig att spela med fingerplektrum...

Du lär väl kunna hitta en begagnad till ett schysst pris...

Redigerat av Henke
Postat

Säg två till fyra tusen kronor för en beggad men sjysst banjo. Du kan säkert hitta nytillverkat för det priset som är sjysst också. Kolla in märken som Bell eller Tanglewood.

Postat
Musikbörsen kränger en Fender FB 54 för 3400kr. Det kanske är rimligt då?

Ja det låter nog rimligt!

Postat

Roligt att det finns fler som anser att Banjo rockar fett. Jag önskade mig också en i present för något år sedan, men mina nära och kära tyckte det var för dyrt. JAM har en del udda strängistrument och en hel del banjos. Runt tre fyra tusen för något vettigt verkar vara en adekvat bedömning. Sedan beror det ju på vilken sorts banjo man vill ha. Femsträngad eller tenorbanjo eller.... 😉

http://www.jam.se/

Postat
Femsträngad eller tenorbanjo eller.... 🙂

http://www.jam.se/

Åh fan måste man välja sånt oxå 😳

Jo jag tycker banjo är skitballt. MEN jag är fullständigt tokgrön. Så grön att jag faktiskt tror att jag aldrig ens hållt i en banjo... Har typ sett dom på TV 😉 ...Då är jag ändå 38-årig gitarrist.

**

Bra snabba tips folks! Tackar för det! Fortsätt gärna!

/Bengan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.