Jump to content
Annons

Vilken torsk?  

4 röster

1. 1. Vilken torsk?

• torsk!
      0
    • terror torsk!
      0
    • ruggig torsk!
      2
    • titan torsk!
      0
    • rakt av torsk asså!
      0

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN:VSTI TEST

ARTIST/GRUPP:Titans of Terror

GENRE:vsti test

LÅTLÄNGD:3 min

KOMPOSITÖR:Chupacabra

PRODUCENT:Torsken

EV. MEDVERKANDE:torsk som inte snackar!

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,6mb

STATUS:Låter dom olika instrumenten bra, är det något som e tok fel?

Man tappar ju hörandet när man håller på länge.

Ni kanske t.o.m har nåra råd hur man kan göra dom bättre.

whatever lyssna istället!

LÅTLÄNK:

Annons
Postat

Jovars det låter väl inte så illa. Jag vet inte riktigt vad du är ute efter. Trummorna låter lite bleka i förhållande till resten av musiken. Kanske lite kompressor?

Ljudet i allmänhet är lite torrt. Reverb?

Pianot eller stråkpianot( hör inte riktigt om det är ett ljud eller om du dubblerat pianot med stråkar) Låter lite GM i mina öron. Det skiljer ofta ut proffsiga inspleningar från lite mer amatör stuket tycker jag. Tricket, om man använder "akustiska ljud" är ju att få det att låta som om det är en riktig pianist som spelar. Det gäller att pilla mycket med nivåer och anslag (velocity)

Sedan gäller det att jobba ihop ljuden så att de passar ihop. Att nivåerna är lagom och att de ligger bra till i ljudbilden. Gittaren tex är väl dominant i min smak. Speciellt den distade. Vissa av ljuden krockar lite i ljudbilden så du kanske skall jobba lite med eq också. 😉

Postat

Jag tycker att låter helt ok, men tunt och blekt. Vid 0:06 tror man att värsta dundertrummorna ska köra igång, men istället kommer några bleka donk paff donk paff.

Även jag tror på reverb och kompressor.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.