Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Först och främst vet jag inte ens var jag ska sätta den här frågan. Hur som, vi tar det här! Kommer göra ett inspelningsjobb uppe i uppsala i en vecka i en studio som inte har särskilt bra utrustning. På plats finns redan ett EMU 1820 kort (8 in) med möjlighet till adat. Dom har en Behringer ada8000 som jag inte vill använda eftersom jag har med mig externa preamps. Rättare sagt 14 st bra preamps.

Vet inte ens om man kan förbigå de inbyggda preampsen. Någon som vet?

Var kan man låna/hyra en sådan grej? Vill ha möjlighet till att spela in 14ch samtidigt. (de övriga 2 som finns på 1820 kortet är inte intressanta).

jag finns i göteborg men ska upp till sthlm innan uppsala. Finns det någon firma som kan tänkas göra detta? Musikaffärerna här i stan har inget att hyra ut. Finns det någon här (svårt gissar jag på) som är villig att hyra ut? Om inte, vilka möjligheter har man?

Vore sjukt tacksam för all hjälp!

Redigerat av red_house_painter
Annons
Postat

Sök lite själv på "ada8000 mod" eller nåt. Har för mig att preampsen ska vara helt transparenta så länge som man har förstärkningen på minimum.

Postat

mm jag läste lite om det nu men har inte riktigt fattat om det funkat så bra just med AD grejen. folk verkar iallafal inte gilla preampsen.. har diverse api jag tar med mig upp så jag vill egentligen inte använda något i studion förutom rummen.

slänger iväg en fråga här också. folk har säkert massor av behringer 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.