Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderar på att gå över till Mac o Logic.. men har ett par viktiga Cubase-projekt som jag måste ha kvar. När jag har installerat imon windows tidigare så har det inte varit några problem med Cubase-projekten, är det lika enkelt att gå över till Mac? Kan jag bara lägga över dom på en hårddisk o sen flytta mappen till "skrivbordet" på macen o köra?

Annons
Postat (redigerat)

Från Cubase på PC till Cubase på Mac? Det är bara att flytta över till en ny disk och fortsätta.

Den enda brasklappen: Har du använt VST-pluggar på PC:n som inte finns till Mac?

PC-VST och Mac-VST är nämligen åtskilda format, och de effektpluggar/mjukvaruinstrument som du inte har installerat i Macen kommer att saknas när du öppnar projektet på Macen.

Redigerat av Linus
Postat

Okej så det jag behöver är att VST-pluggarna går att installera på Mac? För det är väl VST för Cubase på Mac med?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.