Jump to content
Annons

so far , so good?  

10 röster

1. 1. so far , so good?

• ja
      0
    • jo
      6
    • kanske
      3
    • nja
      0
    • nej
      0

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: ??

* ARTIST/GRUPP:Daniel

* GENRE:lite halvlugn någonting?

* LÅTLÄNGD: 5,06

* KOMPOSITÖR:Daniel

* PRODUCENT:Daniel

* INSPELNINGSÅR:2004/2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4,7 mb

* STATUS: omixad

* LÅTLÄNK:

Behöver lite hjälp med mixen och arret...har lyssnat mig slut på denna låten..

har havt låten på demosidorna innan den är dock ordentligt omgjord.

tex riktiga trummor istället för Groove agent..

Annons
Postat

Till att börja med skulle jag minska in stereobredden på trummorna. Som det är nu flyger plötsligt pukor och splash-cymbaler iväg långt bortanför högtalarna...

För det andra saknar jag en elbas.

Postat

Gillar den köttiga kaggen. Men har du spelat in trummorna i efterhand? Det låter otajt.

Din röst passade som dubbad tyckte jag. Blev inte så mycket irriterande rör effekt som det ofta annars kag hända. Snygga gitarrlir. Oj nu kom megareverbkören haha. Det va snyggt faktiskt. Saknar fläsk i virveln. Vill ha mer botten. Hoppsan. Kändes som en helt ny låt när disten kom in. Rekomenderar mindre dist och mer mid så du får ett riktigt crunchigt ljud. Tempo ändringen var skön också, kändes som det började hända lite i låten även att den bygger på samma grund. Bra jobbat i stort.

MVH//Kenny

Postat (redigerat)

Trummorna är starka så det är lättast att kommentera dom. Först av allt, sänk baskaggen. Och det hade inte varit fel med lite mer rum på virveln (med lite bredd). Cymbalerna är alldeles för utpanorerade (mina högtalare trillar av bordet).

Som Addic säger vore det fint med lite mer mid på gitarrerna och kanske en bas som Vectro sa.

Arrangemangsmässigt får jag en känsla av att låten börjar om igen när sången kommer tillbaks vid 3.36. Inte så spännande. Om du har mer text att sjunga, lägg den före dist-partiet.

Edit: skrivfel

Redigerat av joachime
Postat

Är det bara jag som tyckte megapaningarna var balla? 😠

Nåja... liiite väl mycket panat kanske... Sen så tyckte jag det var för många likadana fills. Du behöver inte ha så många fills för att få låten bra 😆 Less is more you know 😱

Postat

Det är lite otjat bitvis. Svårt producerat. Håller med om att det måste vara en bas här någonstans. mixen har liksom inget djup som det är nu. Det låter för tunnt.Håller med övriga om att man får vara försiktig med panoreringarna.

Men mycket är vunnit av att det är någon slags originallitet i det du gör. Fortsätt arbeta. 🙂

Postat

Har inte denna låten cirkulerat på forumet tidigare under 2004. 🙂

Är helt säker på att jag har hört den innan. 🙂

Postat

Tackar för svaren..

jo jag ska lägga en bas...måste bara få tag på en sånn också..

har funderat på att minska stereo bredden på pukorna men jag tycker själv att splash cymbalerna låter coolt när de flyger iväg sådär...

och jo den har cirkulerat på forumet innan, men är som sagt kraftigt omgjord...

tog till mig av kritiken och gjorde om den..

/DAniel

Postat

Grym, bra ,snygg röst/sjunget!

Gurorna är dock lite störande. Låter Pod:igt eller något liknande, speciellt disten. Dom kanske är lite otajta med.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.