Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte ett nytt firewire ljudkort + en expresscard (texas i.chip,processor)till min asus laptop eftersom den saknar firewire.

På ljud kortet sitter en lampa som lyser när den har anslutning med firewire, och de har den typ 95-99% men när dom där 1-5% inte får sin anslutning resulterar det i väldigt otrevliga följder.

Allt ifrån små hack till långa pauser då man inte kan göra något till att cubas krashar helt.

Någon som har något förslag på varför den tappar förbindelsen????

Annons
Postat

Glapp i ljudkortets firewirekontakt? Glapp i kontrollerkortets (Expresscard) firewirekontakt? PC-dator som nedprioriterar Expresscard, vilket gör att kopplingen dör när den har mycket att göra och istället fokuserar på annat?

Postat

Går det att prioriter upp express porten?

Kan det vara så att man behöver extra ström in i expresscardet? Kollade lite i bruksanvisningen till expresscardet och där står det att man kan behöva ansluta 12vdc?

Postat

Vilket ljudkort är det? Strömförsörjs det via Firewirekontakten?

Postat

Då behöver du heller inte extra strömförsörjning till ditt kontrollerkort.

Är det Windows XP SP2? SP3? Vista? Windows 7?

Postat

Måste få passa på att slinka in en fråga...

I framtiden tänkte jag köra ett TC Electronics Impact Twin kanske på express firewire... blir det några problem med sånt ofta?

Postat

Hade hemska problem med FW-expresscard jag också, men för mig varade det konstant med lustig distortion etc. Gå in i kontrollpanelen>System/Maskinvara>Enhetshanteraren, Visa>Sortera efter typ och klicka upp listan Avbrottsbegäran(IRQ) och se om Expresscardet delar IRQ med en massa andra grejer. På min Toshiba Satellite Pro delade expresscardet IRQ med hela moderbrädan med processor, ram, etc, och IRQ:n gick sådär att använda. Hade dock en fyrapinnars FW-port inbyggd i datorn, som fungerade perfekt efter uppdatering av BIOS och lite andra drivrutiner för datorn.

Postat

Visst är det som Fertan misstänkte en resurskrock. Ditt expresskort delar resurser med det trådlösa nätverket. Stäng av det trådlösa nätverkskortet (om du inte måste använda det) så frigörs resurser till din FW-port.

Postat

funkar as bra när jag stänger av nätverkskortet.

men går det att fixa så att båda funkar bryr mig inte så mycket om internet slöar lite när jag ha fierwer kortet i pluggat.

Postat

Måste väl ändå vara extremt onödigt att ha tillgång till Internet samtidigt som du spelar in? Har du inte en knapp då datorn som du kan slå av/på ditt trådlösa nätverkskort? Brukar vara vanligt på laptops.

funkar as bra när jag stänger av nätverkskortet.

men går det att fixa så att båda funkar bryr mig inte så mycket om internet slöar lite när jag ha fierwer kortet i pluggat.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.