Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Säkert en dum fråga men jag är mac-noob

Jag har förstått att mac pro använder en minnestyp som heter FB-Dimm (fully buffered)

Jag har två stycken vanliga DDR2-minnen liggande men de är inte FB - går det att sätta i macen eller den säger stopp och belägg?

Har googlar det några turer men hittade inget direkt svar

Annons
Postat
Jag har förstått att mac pro använder en minnestyp som heter FB-Dimm (fully buffered)
Mac Pro á 2008 använder DDR2 FB-DIMM

Mac Pro á 2009 använder DDR3 DIMM

Jag har två stycken vanliga DDR2-minnen liggande men de är inte FB - går det att sätta i macen eller den säger stopp och belägg?
Stopp och belägg. FB-DIMM är inte kompatibelt med DIMM.
Postat

Dustin har minnen från Kingston som passar till alla Macar. Ange "Apple" som tillverkare och för "Systemtyp" anger du den exakta datormodell du äger. S.Ä.B. (=Saken Är Biff!) ☺️

(Var tvungen att ställa in i Safari att acceptera alla cookies för att sökningen skulle fungera för Kingston minnen från Dustin).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.