Wille Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) juno alpha 2hoover 😉 Kan inte bli mer rätt! 😎 fast det kunde lika väl vara en MKS-50 el Juno 1:a 🙂 Redigerat 23 september 2005 av Starion
Linus Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Då var det bara D Vibes utmaning igen... Vem knäcker den?
Wille Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Då var det bara D Vibes utmaning igen... Vem knäcker den? Ja svarade ju Novation Bass Station.. fel? rätt ? 😉😎
Linus Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Då var det bara D Vibes utmaning igen... Vem knäcker den? Ja svarade ju Novation Bass Station.. fel? rätt ? 😉😎 Men det vet vi ju inte tills D Vibe säger att man gissat rätt. 🙂
Wille Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) Då var det bara D Vibes utmaning igen... Vem knäcker den? Ja svarade ju Novation Bass Station.. fel? rätt ? 😉😎 Men det vet vi ju inte tills D Vibe säger att man gissat rätt. 🙂 Svaret var riktat till dig Linus, och D Vibe 😆 Redigerat 23 september 2005 av Starion
Wille Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) Då var det bara D Vibes utmaning igen... Vem knäcker den? Ja svarade ju Novation Bass Station.. fel? rätt ? 😉😆 Men det vet vi ju inte tills D Vibe säger att man gissat rätt. 😆 skit i det jag skrev.. är lite trött 😎🙂 Redigerat 23 september 2005 av Starion
D Vibe Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 (redigerat) Starion svarade rätt. Novation BassStation /Daniel Edit: Sorry för det sena svaret; har precis kommit tillbaks efter att kikat på en film. Redigerat 23 september 2005 av D Vibe
Wille Postat 23 september 2005 Postat 23 september 2005 Starion svarade rätt.Novation BassStation 😉 /Daniel Edit: Sorry för det sena svaret; har precis kommit tillbaks efter att kikat på en film. Jippi...
D Vibe Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Då är det Dedacia som får äran att lägga upp en ny synthsampling 😳 (eller säga till om det inte går, så får någon annan göra det...) /Daniel
Wille Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Starion svarade rätt.Novation BassStation 😉 /Daniel Edit: Sorry för det sena svaret; har precis kommit tillbaks efter att kikat på en film. Måste erkänna att jag fuskade lite, kollade in din synthlista och sen blev det uteslutningsmetoden 😉
D Vibe Postat 24 september 2005 Postat 24 september 2005 Starion svarade rätt.Novation BassStation 🙂 /Daniel Edit: Sorry för det sena svaret; har precis kommit tillbaks efter att kikat på en film. Måste erkänna att jag fuskade lite, kollade in din synthlista och sen blev det uteslutningsmetoden 😉 Äeh, det är juh bara smart att göra det. Jag skulle gjort likadant 😉 /Daniel
j-beat Postat 26 september 2005 Postat 26 september 2005 Haha! Jag hör att min juno går varm Starion! /L 😛
SinSonic Postat 28 september 2005 Postat 28 september 2005 (redigerat) Okay.. min tur. denna är nog rätt lätt 😕 Gissa Synthen, 1 gissning per Medlem. 🥰 Your browser does not support the HTML5 audio tag (kul man kan ha en fredag kväll.. 🥰 ) Åååhhh...det lite nostalgiska Hardcore vibbar! får en att minnas Thunderdome och gammla rave skivor. alla ravers måste kört den maksin på det glada 90-talet. Redigerat 3 oktober 2005 av SinSonic
jonathan j (oregistrerad) Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Har inte lyssnat på filen, men gissar på att det är en hammondorgel..... Har jag rätt..?
hegobald Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Låter som ett klassigt "hoover" ljud.. Och i så fall är det nog en Roland Alpha Junior eller synt med liknande synthmotor.
mornel Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 (redigerat) Låter som ett klassigt "hoover" ljud.. Och i så fall är det nog en Roland Alpha Junior eller synt med liknande synthmotor. Om du scrollar upp lite ser du att det redan är offentliggjort att det är en Juno Alpha 2 det rör sg om. 😄 Redigerat 13 oktober 2005 av mornel
hegobald Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Låter som ett klassigt "hoover" ljud.. Och i så fall är det nog en Roland Alpha Junior eller synt med liknande synthmotor. Om du scrollar upp lite ser du att det redan är offentliggjort att det är en Juno Alpha 2 det rör sg om. 😆 Hoppsan.. Orkade inte läsa alla inlägg i tråden.. Kul tråd dock.. Har precis preparerat mitt inlägg i debatten om ni är redo 😱
mornel Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Låter som ett klassigt "hoover" ljud.. Och i så fall är det nog en Roland Alpha Junior eller synt med liknande synthmotor. Om du scrollar upp lite ser du att det redan är offentliggjort att det är en Juno Alpha 2 det rör sg om. 😆 Hoppsan.. Orkade inte läsa alla inlägg i tråden.. Kul tråd dock.. Har precis preparerat mitt inlägg i debatten om ni är redo 😱 Vi är redo, släng upp!
hegobald Postat 14 oktober 2005 Postat 14 oktober 2005 Ok.. Gissa synten då 😉 Obs.. Eventuella reverb och delayeffekter är pålagda efter inspelning.. Annars så är ljudet oprocessat (ingen EQ eller nåt). Your browser does not support the HTML5 audio tag (8,4 MB 9:11 min lång)
hegobald Postat 14 oktober 2005 Postat 14 oktober 2005 (redigerat) Nää.... det här är en riktig synt det.. med träsidor och allt 😆 Redigerat 14 oktober 2005 av hegobald
mornel Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 Jag har ingen aning alls egentligen, men jag gissar ändå på en Prophet-5:a, på grund av unison-läget, polyfonin och det visslande filtret. Notera att jag aldrig har spelat på en Prophet 5:a, bara testat NI:s kopia av den i två minuter för länge sedan. Vild gissning alltså.
Florian le Sage Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 Håller med Mornel här-Prophet 5 såklart,han ska ju ha credit förstås!!! Kul tävling... 😕
hegobald Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 Gissar på en Korg Mono/Poly 🙁 And we have a winner C_Sledge 😆😄 Det var inte dåligt att lista ut att det var en Korg MonoPoly... Bara för att det är min favvoritsynt så bjuder jag på ett ljudspår till så att ni får höra mer av alla dess ljudskepnader Your browser does not support the HTML5 audio tag
tordA Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 Gissar på en Korg Mono/Poly 😄 And we have a winner C_Sledge 😠😄 Det var inte dåligt att lista ut att det var en Korg MonoPoly... Bara för att det är min favvoritsynt så bjuder jag på ett ljudspår till så att ni får höra mer av alla dess ljudskepnader Your browser does not support the HTML5 audio tag Det gick inte att initiera en fil. 😮😄
hegobald Postat 15 oktober 2005 Postat 15 oktober 2005 (redigerat) Det gick inte att initiera en fil. 🙁🙁 Hmm, sorry!.. Nu ska det funka.. Jag hade sparat som "variabel bitrate, highest quality" i Wavelab.. Upptäckte att Windows mediaspelare inte kunde spela upp den.. Men Foobar2000 och QuickTime kunde.. 😳 Nu har jag sparat om filen i 160 Kb/s fixed bitrate i stället.. Ska funka nu! Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 15 oktober 2005 av hegobald
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.