Thomas Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Thomas närmar sig snabbt. Kanske hade varit lättare om jag inte helgarderat innan.. 😉 Well well, Yamaha RM1X? Vore skoj att höra något riktigt typiskt från grunkan, om det finns nåt.
Linus Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Nä, det var hetare i förra gissningen. Det är en "vi-kan-göra-techno-workstation", men inte en groovebox-modul.
android Postat 15 mars 2006 Postat 15 mars 2006 (redigerat) Blire nån andra vers eller...? 😄 Redigerat 15 mars 2006 av android
Linus Postat 3 juni 2006 Postat 3 juni 2006 Klippet på Filegone är tydligen borta nu, så jag avslöjar att det var en Quasimidi Sirius. Om nån annan vill kasta upp ett nytt ljudklipp, så varsågod! 😕
Hype Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Hej alla synthgalningar! =) känner mig manad att återuppliva denna tråd... gissa synthen mycket nöje vänner! =)
Linus Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Snedstämd encellig organism?...och med inbyggt delay på köpet. 😎
brojd Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Snedstämd encellig organism?...och med inbyggt delay på köpet. Bromsmedicinering vettu.... 😎
brojd Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 ingen korg tyvärr =) men stanna kvar i Japan vetja! =p Ingen Virus heller alltså. Yamaha An1x?
Hype Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 ingen korg tyvärr =) men stanna kvar i Japan vetja! =p Ingen Virus heller alltså. Yamaha An1x? helt rätt ingen Virus ingen An1x heller... =p
brojd Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 En Japan alltså, men ingen Korg... Oddsen talar ju iaf för att det är en Yamaha.
Hype Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 En Japan alltså, men ingen Korg... Oddsen talar ju iaf för att det är en Yamaha. lr Akai, Roland, Kawai mm.. =p
brojd Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 (redigerat) En Japan alltså, men ingen Korg... Oddsen talar ju iaf för att det är en Yamaha. lr Akai, Roland, Kawai mm.. =p Nu har jag förmodligen helt fel bara för att jag sticker ut hakan menmen: 1. Jag tycker helt enkelt inte det låter som en Roland. 2. Akai och Kawai är inte riktigt lika vanliga som Yamaha. 3. Alltså gissar jag fortfarande Yamaha. 😉 Redigerat 26 juni 2006 av brojd
Hype Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 En Japan alltså, men ingen Korg... Oddsen talar ju iaf för att det är en Yamaha. lr Akai, Roland, Kawai mm.. =p Nu har jag förmodligen helt fel bara för att jag sticker ut hakan menmen: 1. Jag tycker helt enkelt inte det låter som en Roland. 2. Akai och Kawai är inte riktigt lika vanliga som Yamaha. 3. Alltså gissar jag fortfarande Yamaha. 😉 ledsen att göra dig besviken då =p för det e ingen Yamaha tyvärr... =)
brojd Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 En Japan alltså, men ingen Korg... Oddsen talar ju iaf för att det är en Yamaha. lr Akai, Roland, Kawai mm.. =p Nu har jag förmodligen helt fel bara för att jag sticker ut hakan menmen: 1. Jag tycker helt enkelt inte det låter som en Roland. 2. Akai och Kawai är inte riktigt lika vanliga som Yamaha. 3. Alltså gissar jag fortfarande Yamaha. 😳 ledsen att göra dig besviken då =p för det e ingen Yamaha tyvärr... =) DOH! 😉 Men snälla säg att det INTE är en Roland, för isåfall har jag förlorat den lilla trovärdighet jag har i de här krokarna.... 😄
Hype Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 En Japan alltså, men ingen Korg... Oddsen talar ju iaf för att det är en Yamaha. lr Akai, Roland, Kawai mm.. =p Nu har jag förmodligen helt fel bara för att jag sticker ut hakan menmen: 1. Jag tycker helt enkelt inte det låter som en Roland. 2. Akai och Kawai är inte riktigt lika vanliga som Yamaha. 3. Alltså gissar jag fortfarande Yamaha. 😳 ledsen att göra dig besviken då =p för det e ingen Yamaha tyvärr... =) DOH! 😉 Men snälla säg att det INTE är en Roland, för isåfall har jag förlorat den lilla trovärdighet jag har i de här krokarna.... 😄 haha sorry...tyvärr e det så =) men du har chansen att gissa rätt på vilken modell det är =)
brojd Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Scheisse! 😉 Hur f-n skall jag kunna räkna ut vilken Roland synth det är när jag inte ens tycker att det låter Roland om ljudfilen? 😄
Hype Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Scheisse! 😉 Hur f-n skall jag kunna räkna ut vilken Roland synth det är när jag inte ens tycker att det låter Roland om ljudfilen? 😄 haha..ja du, jag e inget orakel tyvärr =p
lillbabs Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Ohhh... nog är det en Roland alltid. "SuperSaw"...? JP-8000 / JV-8080 / MC-505 (samma ljudmotor).
hegobald Postat 26 juni 2006 Postat 26 juni 2006 Ohhh... nog är det en Roland alltid. "SuperSaw"...?JP-8000 / JV-8080 / MC-505 (samma ljudmotor). Japp.. Precis.. Jag lär inte få nåt pris men jag håller fullständigt med Lillbabs.. Det låter vääldigt typiskt Roland.. Det där stilbildande Supersaw-soundet som betydde så mycket för techno/trance-scenen i början av 90-talet. Men jag kan inte säga exakt vilken model.. Hmm.. skulle väl vara delayet som avgör då.. JV1010 ljudmodul säger jag väl då lite halvhjärtat gissande??? 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.