Signert Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Moog Prodigy då? Nope. Your browser does not support the HTML5 audio tag har ni ett klipp till. Ignorera även här det akustiska instrumentet.
Signert Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 För övrigt blir det naturligvis bonuspoäng till den som kan säga vilken skiva klippen är tagna från. Och überbonus om ni tar låtarna också. 🙂
Egghuvud Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Micromoog då... 🙂 Fan jag känner igen klippet på något sätt, men jag kan inte för mitt liv komma på vad det är.....
Linus Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 (redigerat) Det låter som hämtat från nån låt med Jean Jacques Perrey. Och han är ju "Moog-gurun Deluxe" 🙂 EDIT: Moog Modular Redigerat 13 februari 2006 av Linus
Thomas Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 För övrigt blir det naturligvis bonuspoäng till den som kan säga vilken skiva klippen är tagna från. Och überbonus om ni tar låtarna också. 🙂 Nu ska vi sjunga: Kerstin Aulén - Familjen Krokodil Ingela Forsman - Raska fötter springa Inte så svårt när infon finns i MP3-filerna... 😎
Linus Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Inte så svårt när infon finns i MP3-filerna... 🙂 🙂😎😆😆😆😆
Signert Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 För övrigt blir det naturligvis bonuspoäng till den som kan säga vilken skiva klippen är tagna från. Och überbonus om ni tar låtarna också. 🙂 Nu ska vi sjunga: Kerstin Aulén - Familjen Krokodil Ingela Forsman - Raska fötter springa Inte så svårt när infon finns i MP3-filerna... 🙂 🙂😆😆 Kollade aldrig taggen eftersom jag bara exporterade en markering. Där ser man. Linus gissning ter sig desto roligare...
Signert Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 ARP Odyssey MKII ? Vi har en vinnare! Jag skall dock erkänna att jag inte är hundra på modellen. Det skulle väl kunna vara en 2500 eller 2600 också (skivan inspelad 72 om jag minns rätt)? Men jag tror att det spelas tvåstämmigt på någon låt. Svårt dock att veta om det är dubbat. Från konvolutet (ungefär, från minnet): "Vid inspelningen användes två ovanliga instrument, en ARP Synthesizer och en Mellotron/.../det är instrument som kan härma många 'riktiga' instrument." 🙂
Linus Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 Ja, det går säkert att googla upp vilken synt som lirar på skivan. 🙂 Själv lägger jag ner gissandet, nu när jag istället nöjd och belåten sitter i min hörna och lyssnar på klassiska syntbitar med Perrey, Kingsley och Trythall.
Signert Postat 13 februari 2006 Postat 13 februari 2006 (redigerat) Ja, det går säkert att googla upp vilken synt som lirar på skivan. 🙂 Märkligt nog verkar det inte gå. Jag har försökt och försökt. Om någon lyckas, hör av er! C Sledge, din tur. 😆 Redigerat 13 februari 2006 av Signert
C_Sledge Postat 14 februari 2006 Postat 14 februari 2006 Får tyvärr bolla över turen till någon annan 🙂 Vem känner sig manad ? 🙂
android Postat 10 mars 2006 Postat 10 mars 2006 Vem känner sig manad ? 😆 Jag!! 🙂 Your browser does not support the HTML5 audio tag
android Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Hmmm... Blev det här alldeles för svårt eller har tråden bara trillat ned utom synhåll...?
Thomas Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Låter digitalt så det förslår. PWMen i början påminner faktiskt lite om ljudet i SID-chipet men det är det inte. Roland Alpha-Juno?
Thomas Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Det kan jag säga direkt att det inte är! 😏 Filtret låter inte så, dessutom så hör man att ljudet är panorerat i attacken. Svårt detta. Jag känner igen soundet på nåt sätt, men kan inte placera det. Den enda jag kan komma på nu som har PWM och envelopestyrd pan är Roland JP-8080, men den borde låta bättre än detta ljudexempel 😕
android Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Nej, som Thomas säger, ingen Juno106:a. Och inte heller nån JP80x0.
drloop (oregistrerad) Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Jösses vilken nörd tråd :-) I love it!!! JL
Lilleman Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 (redigerat) En ovanlig Roland D-10 kanske... 😏 Jag tycker det låter Roland.... - Eller som morsan frågade... Varför heter så många som spelar på tv Roland...? 😕 Redigerat 13 mars 2006 av Lilleman
android Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 😏 Jaa, det kan man ju undra... 😕 Men, nej, det är ingen D10 heller. Har faktiskt ingen koll på Roland-synthar överhuvudtaget (JD800 och SH101 är nog de enda jag pillat på själv), så jag kan inte svara på om det låter Roland eller inte...
Lilleman Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Det är nog som Thomas var inne på... En "nyare" synt med ett "äldre" låtande ljud... Jag är helkass på dom nyare syntarna... 😏😕
hegobald Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 (redigerat) Hmm.. Novation KS4, KS5, KS-rack eller V-station 😲 Hoppsan såg att du skrev 80-talare.. Hmm.. Då ångrar jag mig. (tyckte väl att bruset lät skitigt) EDIT: I sökanden efter panorerbara VCA så hittade jag denna kuliga sida för alla riktiga syntnördar 😎 http://www.sequencer.de/specials/synthesizer_chip.html Redigerat 13 mars 2006 av hegobald
Thomas Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 I sökanden efter panorerbara VCA så hittade jag denna kuliga sida för alla riktiga syntnördar 😎http://www.sequencer.de/specials/synthesizer_chip.html Javisst, den e' go 🙂 Det här blev ju svårt ju... PWM. Envelopstyrd panorering. Filter som låter skunk. Inte Roland. 80-tal. Skicka mer ljudexempel, som visar på dess egenskaper!
android Postat 13 mars 2006 Postat 13 mars 2006 Ok, ska försöka hinna klinka lite nytt ikväll... Fast iofs är en av dina punkter därovan inte riktigt korrekt... 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.