Majken Postat 1 februari 2006 Postat 1 februari 2006 Är det ett inbyggt reverb i synten eller är det en effekt som är pålagd senare? /Majken
Hype Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 (redigerat) Hehe, nope... mer att det e en gammal åt det digitala hållet.... tänk på att ljudet e i stereo =) EDIT: mer att ljudet har jag själv programerat.... =) Redigerat 2 februari 2006 av Hype
Hype Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Är det ett inbyggt reverb i synten eller är det en effekt som är pålagd senare? /Majken det skruttiga reverbet du hör e inbyggt ja =)
C_Sledge Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Chansar på en Sequential Circuits Prophet VS 🙂
Linus Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Hmm, vem ska få ha hand om nästa tävling då? Kanske mest rättvist om Hype får ta tag i det, tror jag. Bra tänkt 🙂
Thomas Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Svårt. Kan ju vara mycket detta... Luras du när du kör monofoniskt? Isåfall skulle det kunna vara en Roland D-50.
Hype Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Chansar på en Sequential Circuits Prophet VS 😄 tyvärr...fel =p
Hype Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Svårt. Kan ju vara mycket detta... Luras du när du kör monofoniskt? 🙂 Isåfall skulle det kunna vara en Roland D-50. nooope fel =p just i detta "mode" ljudet är programmerat i så är den monofonisk....annars för övrigt så har den 16+16 röster.... =) bit på den! =p
Wille Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Svårt. Kan ju vara mycket detta... Luras du när du kör monofoniskt? 🙂 Isåfall skulle det kunna vara en Roland D-50. nooope fel =p just i detta "mode" ljudet är programmerat i så är den monofonisk....annars för övrigt så har den 16+16 röster.... =) bit på den! =p mera ledtrådar tack 😄
Thomas Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 16+16 röster? Ringer någon klocka... Var det nån Ensoniq som hade det så månntro? Annars håller jag med - fler ledtrådar! Gärna i form av nya ljudklipp 🙂
Thomas Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Nej nej - stopp vänta! Nu vet jag varför det ringde en klocka 🙂 Jag har ju en sån själv kom jag på - Yamaha TG77 / SY77!
Wille Postat 2 februari 2006 Postat 2 februari 2006 Nej nej - stopp vänta! Nu vet jag varför det ringde en klocka 🙂 Jag har ju en sån själv kom jag på - Yamaha TG77 / SY77! ah, då säger jag SY-99 🙂😎😱
Hype Postat 3 februari 2006 Postat 3 februari 2006 Nej nej - stopp vänta! Nu vet jag varför det ringde en klocka 😉 Jag har ju en sån själv kom jag på - Yamaha TG77 / SY77! Rätt!!!! whiiie =) Yamaha SY77 Har programmerat ljudet med FM syntes....lagt samma 4 FM element för att få det låta fett =) kanske ni förstår varför jag blev smickrad när vissa gissade på fina analogsynthar =)
Thomas Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Tjoho! 😉 Då gör jag en annorlunda variant och slänger upp följande snutt... Fyra delklipp är det och jag söker: Låt, Artist, Synth (+ gärna vilket ljud...) Ev sampler med factory-banker är också OK. Det borde inte vara så svårt att lura ut vilket ljud jag menar i vilket klipp. När tävlingen är slut tar jag väck filen (av copyrightmässiga skäl tex).
Wille Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 (redigerat) Enya: whale nånting 😉 Pizzicato something 😎 Peter Gabriel: Sledgehammer, en riktig flöjt? 😳 Coolio: GP eller 😮 AoB: All that she wants.. Saxofon i oktav stämma, källa Akai S1000 😉 😮 Redigerat 4 februari 2006 av Starion
Linus Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 (redigerat) 1. Enya - Orinoco Flow - Roland D-50 (Pizzagogo) 2. Peter Gabriel - Sledgehammer - E-mu Emulator II (Shakuhachi) 3. Coolio - Gangster's Paradise - Vilket ljud menar du? Stråken? Eller percussion? 4. Ace of Base - All That She Wants - Roland JV-1080 (Tenor sax, sedan modifierad i en AKAI S3200) Redigerat 4 februari 2006 av Linus
Wille Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 1. Enya - Orinoco Flow - Roland D-50 (Pizzagogo) 2. Peter Gabriel - Sledgehammer - E-mu Emulator II (Shakuhachi) 3. Coolio - Gangster's Paradise - Vilket ljud menar du? Stråken? Eller percussion? 4. Ace of Base - All That She Wants - Roland JV-1080 (Tenor sax, sedan modifierad i en AKAI S3200) Impad om detta stämmer! Linus vet du om den där sledgehammer flöjten finns på någon sample cd eller nåt? vill ha.
Thomas Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 1. Enya - Orinoco Flow - Roland D-50 (Pizzagogo) 2. Peter Gabriel - Sledgehammer - E-mu Emulator II (Shakuhachi) 3. Coolio - Gangster's Paradise - Vilket ljud menar du? Stråken? Eller percussion? 4. Ace of Base - All That She Wants - Roland JV-1080 (Tenor sax, sedan modifierad i en AKAI S3200) 1. 3p + 1 bonuspoäng för rätt ljud 2. 3p + 1 bonuspoäng för rätt ljud 3. Inte ett rätt 😆 Jag menar stråken, by the way. 4. 2p för låt och artist. Resten.. roligt 😳 Well, låten kom innan JV'n förresten... 😳
Thomas Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 http://www.synthmania.com/Famous%20Sounds.htm 😆 Precis. Jag öppnade med fyra lätta klipp. Fast än är inte alla poäng hemma, som sagt... 😳
mornel Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Haha, roligt och annorlunda klipp. Men Linus har ju redan plockat alla låtar. Var ljuden kommer ifrån har jag ingen aning om 😆
Thomas Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Haha, roligt och annorlunda klipp. Men Linus har ju redan plockat alla låtar. Var ljuden kommer ifrån har jag ingen aning om 😆 Nix, låt nummer 3 har fortfarande ingen svarat rätt varken låt, artist eller synth på.
mornel Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 (redigerat) Haha, roligt och annorlunda klipp. Men Linus har ju redan plockat alla låtar. Var ljuden kommer ifrån har jag ingen aning om 😆 Nix, låt nummer 3 har fortfarande ingen svarat rätt varken låt, artist eller synth på. Stevie Wonder - Pastime Paradise kanske? 😳 Redigerat 4 februari 2006 av mornel
Thomas Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Stevie Wonder - Pastime Paradise kanske? 🙂 Såja... Också Googlat nu - som de andra gjorde? 😉 2p till mornel!
mornel Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Stevie Wonder - Pastime Paradise kanske? 🙂 Såja... Också Googlat nu - som de andra gjorde? 🙂 2p till mornel! Klart jag googlade! Jag kan ingenting om någon musik gjord före 1981. 😉
Wille Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Stevie Wonder - Pastime Paradise kanske? 🙂 Såja... Också Googlat nu - som de andra gjorde? 😉 2p till mornel! fan jag måste lära mig att googla bättre.. 🙂
mornel Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 (redigerat) Stevie Wonder - Pastime Paradise kanske? 🙂 Såja... Också Googlat nu - som de andra gjorde? 😉 2p till mornel! fan jag måste lära mig att googla bättre.. 🙂 "coolio gangsta's paradise sample taken from" 🙂 Edit: var vad jag googlade på alltså Redigerat 4 februari 2006 av mornel
Thomas Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 (redigerat) Klart jag googlade! Jag kan ingenting om någon musik gjord före 1981. 😉 He he 🙂 Men då har jag ett tips serru! Gå, spring eller klicka fram ett köp av Stevie Wonder's dubbel-album "Songs in the key of life" (från 1976). Lyssna på den. Sedan kommer du känna ett nytt liv inom dig... I tävlingen återstår att skaffa poäng för: Synth på klipp 3 (stråkarna) resp 4 (saxen) ! Redigerat 4 februari 2006 av Thomas
mornel Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Klart jag googlade! Jag kan ingenting om någon musik gjord före 1981. 😉 He he 🙂 Men då har jag ett tips serru! Gå, spring eller klicka fram ett köp av Stevie Wonder's dubbel-album "Songs in the key of life" (från 1976). Lyssna på den. Sedan kommer du känna ett nytt liv inom dig... I tävlingen återstår att skaffa poäng för: Synth på klipp 3 (stråkarna) resp 4 (saxen) ! Om jag inte gillar Soul..? 🙂 Nej, nu ska jag skruva musik.
Linus Postat 4 februari 2006 Postat 4 februari 2006 Well, låten kom innan JV'n förresten... 🙂 Eller var det JW kanske? 😉 Och visst kan jag att Gangsta's Paradise egentligen är Pastime Paradise! Men inte var väl det där klippet ur Stewie Wonders låt? 🙂 Men om det verkligen var det, så är det Yamaha GX1.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.