Linus Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 (redigerat) Din tur! (...trots fusk - bara en gissning per man!) 😉 Ok, förlåt... Jag ska inte göra om det! Nästa pryl: Your browser does not support the HTML5 audio tag Edit: åäö-fritt 😕 Redigerat 19 januari 2005 av vectro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Den här kan jag: Sidan kan inte hittas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Yamaha DX200 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Din tur! (...trots fusk - bara en gissning per man!) 😕 Ok, förlåt... Jag ska inte göra om det! Nästa pryl: Your browser does not support the HTML5 audio tag Du kan väl inte ha svenska tecken i filnamnet heller? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
One night in The Trance Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 Access virus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 19 januari 2005 Dela Postat 19 januari 2005 (redigerat) Access virus Rätt! Vilken synt skulle annars kännetecknas bäst med ett gatat arpeggio med delays och "feta filter"? 😕 Edit: Skynda! Vi vill ha nästa klipp! 😉 Redigerat 19 januari 2005 av vectro Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Upp med ett nytt klipp nu Trance! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 (redigerat) Kommer ni ihåg när man skulle koppla sin MT32 till typ spel som Leisure Suit Larry för att få lite ballare spelljud/musik? 😆 Yez! Jag har faktiskt min "Världens mest elaka hemska plastlåda" inkopplad! 😄 Fan att man missat den här tråden... hade kunnat hävda mina dammiga ljudkunskaper på de två första ljudklippen. 😄 Redigerat 20 januari 2005 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredster Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Jag hade fan inte en aning om någon synth... 😳🙁 Synth e äckligt! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Så nu är jag med! Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 SH 101? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 SH 101? Nope. Inte ens nära. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Värt ett försök ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tophe Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Arp 2600? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 20 januari 2005 Dela Postat 20 januari 2005 Nopes. Min Nord Modular G2. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 (redigerat) Edit Redigerat 27 februari 2007 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Är denna tråden möjligen influerad utav KVR's forum? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Kom igen nu! Nån måste väl kunna gissa åtminstone? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Android borde inte ens få gissa 🙂 Faktum är att jag är urusel på sånt här... Men jag tycker ändå att jag känner igen soundet, så jag lägger en gissning (med stor risk för att göra bort mig totalt) på Novation BassStation bara för att jag vet att både du och jag har en... 🙂 (Tror iallafall att jag skulle kunna fixa till det ljudet på min BS utan större problem.) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Android borde inte ens få gissa 🙂 Faktum är att jag är urusel på sånt här... Men jag tycker ändå att jag känner igen soundet, så jag lägger en gissning (med stor risk för att göra bort mig totalt) på Novation BassStation bara för att jag vet att både du och jag har en... 😛 (Tror iallafall att jag skulle kunna fixa till det ljudet på min BS utan större problem.) Fel 😄 .. Tänk på att det är riktigt skitigt sound. Nu kanske det blev alldeles för lätt ? 🙂 /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Jaja, då var det väl det andra alternativet jag hade då.... -> SIDstation? Men jag tror ändå att jag skulle kunna fixa till ett ganska så likartat ljud på min BS, även om det ju förstås skulle krävas lite dist också hör jag nu... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Jaja, då var det väl det andra alternativet jag hade då.... -> SIDstation? Men jag tror ändå att jag skulle kunna fixa till ett ganska så likartat ljud på min BS, även om det ju förstås skulle krävas lite dist också hör jag nu... 🙂 Rätt 🙂 Klart det går, men Ciderstationen har ändå ett visst skitigt sound som inte riktigt går att efterapa.. Dess vågformer låter inte heller riktigt lika exakt som BassStationen 😛... Men BassStationen är riktigt fet den med! Fy fan vad jag håller den varmt om hjärtat. Tyvärr tycker jag den är lite knepig att programmera just därför att samma ratt ofta har flera funktioner. /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Rätt 🙂 😄 Tjoho!! 😛 Om det nu är min tur att lägga upp nåt nu, så lär det nog tyvärr dröja ett tag, för min "studio" ligger fortfarande nedpackad efter flytten... Ja, och om ursprungsreglerna fortfarande gäller så fuskade jag ju förresten eftersom jag gissade två gånger, så om nån annan har nåt kul att dela med sig av, så är det bara att köra på! Klart det går, men Ciderstationen har ändå ett visst skitigt sound som inte riktigt går att efterapa.. Dess vågformer låter inte heller riktigt lika exakt som BassStationen 🙂... Mhm... Har fått några vågformer från en SID samplade så att jag kan slänga in dom i de digitala oscillatorerna på min Evolver... Ska bli intressant att testa, även om det förstås blir mer "statiskt" eftersom det bara är en våglängd som man kan köra in... Men BassStationen är riktigt fet den med! Fy fan vad jag håller den varmt om hjärtat. Tyvärr tycker jag den är lite knepig att programmera just därför att samma ratt ofta har flera funktioner. Jo, den kräver att man tänker efter lite ibland... Men jag gillar den också skarpt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 23 september 2005 Dela Postat 23 september 2005 (redigerat) Tänkte skaka liv i den här tråden igen.. Så gissa vilken burk det här är: Edit: Död länk /Daniel Redigerat 27 februari 2007 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 23 september 2005 Dela Postat 23 september 2005 Jag gissar på en Korg microKorg. PS. BRA BUMPNING!!! 🙁🙂😎 Den här tråden hade jag glömt! Sånt här är skitskoj. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 23 september 2005 Dela Postat 23 september 2005 Jag gissar på en Korg microKorg. PS. BRA BUMPNING!!! 🙁🙂😎 Den här tråden hade jag glömt! Sånt här är skitskoj. 🙂 Fel 🙂 .. Yes, den här tråden är kul om det är lite fler som orkar posta exempel 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 23 september 2005 Dela Postat 23 september 2005 (redigerat) Jag gissar på en Korg microKorg. PS. BRA BUMPNING!!! 🙁🙂😎 Den här tråden hade jag glömt! Sånt här är skitskoj. 🙂 Fel 🙂 .. Yes, den här tråden är kul om det är lite fler som orkar posta exempel 🙂 Hej, jag gissar på Novation Bass Station ? 🙂 Redigerat 23 september 2005 av Starion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wille Postat 23 september 2005 Dela Postat 23 september 2005 (redigerat) Okay.. min tur. denna är nog rätt lätt 🙁 Gissa Synthen, 1 gissning per Medlem. 😎 Your browser does not support the HTML5 audio tag (kul man kan ha en fredag kväll.. 🙂 ) Redigerat 23 september 2005 av Starion Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 23 september 2005 Dela Postat 23 september 2005 juno alpha 2 hoover 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 23 september 2005 Dela Postat 23 september 2005 (redigerat) Vadnu, nu är det ju två att gissa på samtidigt. Det här kommer bli rörigt. Mitt förslag är inte bara en röst per medlem utan även ett ljudexempel åt gången. EDIT: Underbar tråd! Redigerat 23 september 2005 av Olsberg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.