hegobald Postat 26 juni 2006 Dela Postat 26 juni 2006 JV-1080 Whiiie Grattis! rätt rätt rätt =) Jäklar oxå.. Tänkte säga den först meen.. Linus kommer nog med nåt finurligt ljud ni ska ni se 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 juni 2006 Dela Postat 26 juni 2006 Okej... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 juni 2006 Dela Postat 26 juni 2006 På direkten 🙂 Ok.. det här var en luring.. Fett och gött sound som låter Korg för mig.. men men.. Det "plickar" lite i attacken.. Och det låter typ 12 bit DCO.. Jag säger direkt att detta är en synt med digitala oscillatorer.. Typ DCO:. hm. få se nu Bit99, Korg DW800 etc etc.. Äsch.. Jag sa ju att det lät Korg.. Jag får väl säga Korg DW800 då 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 26 juni 2006 Dela Postat 26 juni 2006 Nej, ingen Korg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 26 juni 2006 Dela Postat 26 juni 2006 På direkten 🙂 Ok.. det här var en luring.. Fett och gött sound som låter Korg för mig.. men men.. Det "plickar" lite i attacken.. Och det låter typ 12 bit DCO.. Jag säger direkt att detta är en synt med digitala oscillatorer.. Typ DCO:. hm. få se nu Bit99, Korg DW800 etc etc.. Äsch.. Jag sa ju att det lät Korg.. Jag får väl säga Korg DW800 då 😛 Njää, inte DW8000. Jag har en DW6000 vilken låter snarlikt DW8000, och den låter inte alls såhär. Däremot tror jag också att det är en Korg... fast en VSTi. Och jag har den säkert.. det är ett preset-ljud dessutom. Måste leta lite... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 26 juni 2006 Dela Postat 26 juni 2006 Nej, ingen Korg. Haha... amenvafaaaaaaaan. 😛 (lite pinsamt kanske 🙂 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 juni 2006 Dela Postat 26 juni 2006 Meeen då.. DCO är väl en bra gissning i alla fall va Linus? Det är absolut inte en Roland i alla fall.. Hmm.. Yamaha kan det dock vara.. ANX1 om jag gissar så då? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 27 juni 2006 Dela Postat 27 juni 2006 (redigerat) Ah! Den här gamla goa tråden har vaknat igen! Härligt 🙂 Låt se, det här låter ju digitalt så det förslår - typ FM eller PD, dvs Yamaha eller Casio. Även LFOn låter Yamaha eller Casio. Å andra sidan känns det som högre kvalitet än DX7 och dessutom låter det ju som ett litet reverb också. Därför är det nåt annat. Hmmm. Vi slår till med TG/SY-77. edit: Och eftersom det låter som om du spelar på modulationshjul så säger jag SY-77 🙂 Redigerat 27 juni 2006 av Thomas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 27 juni 2006 Dela Postat 27 juni 2006 DCO? Absolut. Och visst finns det FM inunder, men inte är vi nära än. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 När jag lyssnade nu igen så lät det faktiskt som sample-playback på ett par ställen. Då blir det ju riktigt svårt.. Är ljudet väldigt karakteristiskt för denna synth? Annars får du slänga upp ett nytt klipp 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Nytt klipp Kanske kan det förvirra lite mer? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Nytt klipp Kanske kan det förvirra lite mer? 😆 Ah, älskar Tupac-orgeln i slutet! Men jag har ingen aning om vad det kan vara för en maskin. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Ojdå, har ingen aning om vad det kan vara faktiskt 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
C_Sledge Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 En kawai k någonting kanske ? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 Nepp. Åh, jag tycker det är kul med svåra syntar 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Leslie Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 det är en korgsynth av nått slag!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 28 juni 2006 Dela Postat 28 juni 2006 (redigerat) Nej, ingen Korg. 😉 Ingen Korg, ingen Roland, ingen Yamaha. Redigerat 28 juni 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 (redigerat) Linus.. du vet väl att det är att fuska om det är en mjukvarusynt? 😄 Ett tag trodde jag att du fått dina fingrar på en Korg Radias.. Men du säger ju att det inte är en en Korg.. Så jag får lita på dig Hmm.. Inte en Vanguard då? ( är inte säker på stavningen nu va?) Ps.. Jag kommer defenitivt att köpa en Radias.. Lyssna bara.. Kul till 1000% ju. 😲 Lyssna t.ex på Your browser does not support the HTML5 audio tag Och dessutom har den träsidor även om dom är minimala.. 😎 Redigerat 29 juni 2006 av hegobald Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Här kommer ledtrådar: Ja, hegobald. Det är en hårdvarusynt. Det är en sk. virtuell analog... Många vågformer och även FM-syntes. Den har 3 oscillatorer per röst, precis som dess storebror. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Vad sägs om en K-station? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Den passar bra på ledtrådarna, men det är tyvärr fel. 😲 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Meen.. Kommer på att detta är ett svårt ämne nu.. Så jag får gissa.. Då blir det en Alesis Fusion 😄 (problemet är att hårdvarusynthar är egentligen mjukvarusynthar numera) 😲 Egentligen har jag inte en aning 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 juni 2006 Dela Postat 29 juni 2006 Vad sägs om en Waldorf Q? Rack eller vad som Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 30 juni 2006 Dela Postat 30 juni 2006 Här kommer ledtrådar: Ja, hegobald. Det är en hårdvarusynt. Det är en sk. virtuell analog... Många vågformer och även FM-syntes. Den har 3 oscillatorer per röst, precis som dess storebror. En Alesis Micron kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 30 juni 2006 Dela Postat 30 juni 2006 Här kommer ledtrådar: Ja, hegobald. Det är en hårdvarusynt. Det är en sk. virtuell analog... Många vågformer och även FM-syntes. Den har 3 oscillatorer per röst, precis som dess storebror. En Alesis Micron kanske? Rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
brojd Postat 30 juni 2006 Dela Postat 30 juni 2006 Här kommer ledtrådar: Ja, hegobald. Det är en hårdvarusynt. Det är en sk. virtuell analog... Många vågformer och även FM-syntes. Den har 3 oscillatorer per röst, precis som dess storebror. En Alesis Micron kanske? Rätt! 😳 YEEEHAAA!!! 🙂 Första gången jag lyckas... (Tror dock inte att jag hade inte fixat det utan ledtrådarna..) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 30 juni 2006 Dela Postat 30 juni 2006 Grattis, brojd! Slänger du upp ett nytt klipp? Själv är jag rätt kass på Alesis virtuella analoger. Bevisligen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 september 2006 Dela Postat 9 september 2006 Tråden måste få leva. Då tar jag en till. 😕 http://www.speedyshare.com/925619458.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
auto mode Postat 10 september 2006 Dela Postat 10 september 2006 (redigerat) Alesis Ion Redigerat 10 september 2006 av auto mode Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 september 2006 Dela Postat 10 september 2006 Fel 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.