mornel Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 Kurzweil k2000? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 Kurzweil k2000? 😉 Fanken va snabb du var då 😉 .. Men du har rätt.. Ok.. min favvosynt i studion.. Men ok.. Din tur nu! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 Kurzweil k2000? 😉 Fanken va snabb du var då 😉 .. Men du har rätt.. Ok.. min favvosynt i studion.. Men ok.. Din tur nu! Haha. Jag har ju förstås ingen aning om hur den låter, men dök det upp ett "workstation"-klipp från dig kunde det ju inte vara mycket annat 😄 Hmm, jag lägger upp ett klipp först imorgon kväll. Om någon vill dyka emellan så är ni välkomna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 11 februari 2006 Dela Postat 11 februari 2006 Tja... och dessutom var det inte jag som spelade.. Det var en demolåt faktiskt.... Fast ingen som normalt föjer med synten.. Trodde att det skulle försvåra en aning.. Men du fattade ändå Mornel 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Jösses... Måste varit borta ett tag - missat ett par höjdare 🙂 Får försöka på nästa klipp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Your browser does not support the HTML5 audio tag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Microkorg / Ms2000 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Det här måste vara mjukvara? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) Microkorg / Ms2000 Det där gick för snabbt 😛 Redigerat 12 februari 2006 av mornel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Microkorg / Ms2000 Det där gick för snabbt 😛 Har en själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Microkorg / Ms2000 Det där gick för snabbt 😎 Har en själv. Nog har väl MS2000 bättre presets än ljudklippet återgav? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Vet inte om det var microkorgen eller ms2000, men det är ju samma innehåll i annan förpackning. Ljuden lät väldigt mycket som microkorgens presets. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Grattis hursomhelst! Din tur... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) Your browser does not support the HTML5 audio tag Hoppas ingen var för snabb med att ladda hem filen ;D Redigerat 12 februari 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Oberheim OB-12? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) Ja precis, det var Microkorg-presets och lite skruv på filtret. En polare hade med sig sin hem till mig så jag tänkte att jag skulle lira loss lite 😆 Redigerat 12 februari 2006 av mornel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) Mornel: Det hördes ;D Linus: Nix Ger lite ledtrådar. Använts av Human League och Vangelis. Redigerat 12 februari 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) Riktigt snyggt filter har den iaf. Fast lite tråkig fyrkantsvåg... Hmm, den låter ganska rent ändå... Kan inte vara sådär jättegammal? Inte mycket till bakgrundsbrus... 😛 Fast det är klart, vem har sagt att gamla syntar måste vara brusiga eller sönder-oxiderade? 🙂 EDIT: Är det en Juno då? Juno-106 kanske? Redigerat 12 februari 2006 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Kanske lite svårt detta. Jo den är gammal, men har ett ganska skoj feature. Den tillämpar additiv syntes. Alltså, inte en Juno. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Roland SH-3a? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 (redigerat) Roland SH-3a? Då blev det lättare. Hehe. Din tur. Helt otroligt rolig och korkad synt. Bäst på att göra knasljud. Filtren är dock mums. Synd bara att klaviaturen är så hemsk på den.... hu.. Saxar från Vintagesynth.org The SH-3a is a funky little analog synth and was among Roland's first programmable additive synths. Like the SH-1 and SH-09, the SH-3a has a single oscillator for a simple monophonic sound. Not nearly as good as the two or three VCO's found in other monophonic synths. It could perform additive synthesis by mixing in up to five different waveforms. All of its editing controls which are just shy of the SH-5's features have been crammed together all the way to the left of the keyboard. This was an attempt to accommodate organ and piano players who would typically put their synths on top of their piano. This makes space for sheet music, there's even a stand for sheet music. As for its construction, the wood casing is covered with fake leather, and protected by metal corners. It has been used by Kitaro, Human League and Vangelis. Polyphony - Monophonic (low note takes priority) Oscillators - 1 VCO plus Pink/White Noise generator and Portamento Memory - None LFO - LFO1 has sawtooth waveform, LFO2 sine or square and delay slider, Sample-and-Hold with level and sample time sliders. LFO's can be assigned to VCF, VCA, VCO. VCF/VCA - Resonant self-oscillating lowpass filter w/ frequency and resonance controls VCA is basic ADSR type Arpeg/Seq - None Keyboard - 44 keys Control - None Date Produced - 1974 - 1976 Redigerat 12 februari 2006 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Ha ha! Jag hade aldrig trott att jag skulle ha något att säga i denna tråd, men du gav så många ledtrådar... 😆 Får återkomma imorgon med ett klipp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 Ha ha! Jag hade aldrig trott att jag skulle ha något att säga i denna tråd, men du gav så många ledtrådar... 😆 Får återkomma imorgon med ett klipp. Tänkte att den kanske var lite väl skum... additiv syntes kunde jag kanske väntat med, men jag är så jämrans otålig. ;D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 (redigerat) Nu är det ju pinsamt nog så att jag inte äger någon hårdvarusynt, och mjukvara är ju tydligen bannlyst. 😆 Så jag tar ett litet klipp från en gammal skiva och ser om någon kan plocka detta. Själv är jag faktiskt inte ens hundra på modellen... Men vi kan ju börja med att plocka fabrikatet. Hämta Your browser does not support the HTML5 audio tag Edit: "Banjoljudet" i bakgrunden är...en banjo. Redigerat 13 februari 2006 av Signert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 Roland SH101? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 Roland SH101? Nej, tyvärr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 YAY! Moog MiniMoog va? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 Soft om det är en Minimoog och jag gissade på SH101 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thomas Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 Det där kan nog vara en Moog - dock tror jag inte att det är en Minimoog iofs. Fast filtren påminner å andra sidan av ARP-filtren. Hmm. Lurigt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 13 februari 2006 Dela Postat 13 februari 2006 Det där kan nog vara en Moog - dock tror jag inte att det är en Minimoog iofs. Fast filtren påminner å andra sidan av ARP-filtren. Hmm. Lurigt... Nu är det nära... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.