Jump to content
Annons

Fotbollskanaler på tv


debatt

Recommended Posts

Jag hade förra säsongen Canal Plus förut liksom ViaSat Sport och på så sätt täckte jag in Premier League, men även Ligacupen och FA Cupen.

Nu har sändningen av Premier League hamnat hos ViaSat. Läste också att TV6 ska sända åtminstone en premiärmatch från Premier League.

Sedan startar TV10 också, vilken kommer att ingå i Com Hems grundutbud som man kan se gratis om man har Com Hem. De sänder ca 10 matcher

från den kommande säsongen av Premier League. Det kanske räcker med den? Vilka lag kommer de att premiera månntro.

Skaffar man ViaSats Sportpaket så kostar det 199 kr per mån och då ingår 4 sportkanaler, 239 kr totalt om man även vill få ViaSat Sport HD.

Utan HD-tv är det meningslöst. HD visar en del av matcherna i HD, men inga andra matcher än de som går i vanliga ViaSat sportkanalerna.

Har funderat på Eurosport och Eurosport 2 också. Visar de en del kvalmatcher? Ligacupen?

Sedan har man ju räddningsplankan atdhe.net.

Vad har ni och varför?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gratis? Va? Nu? Vaffö?

😳

Skaffar man Com Hem Medium 8 för 199 SEK per mån så får man välja vilka 8 kanaler som helst,

och bland de valbara finns Eurosport och Eurosport 2. Separat kostar de 29 kr vardera.

Man "tjänar" alltså 33 kr på att låta 8 kanaler ingå i ett Mediumpaket framför att välja

8 stycken separata sådana kanaler.

ViaSat Sportpaket 199 kr om man struntar i HD.

Sedan tillkommer någon annan avgift per månad, vad det nu heter, för "digitalabonnemang", 39 kr.

😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad erbjuder Canal+ nu då? Har de tagit över La Liga kanske, samt Serie A och allsvenskan då kanske?

Lutar åt att skaffa Viasat då, om man får både Premier League och Champions League.

Vilka sänder Bundesliga? Den ligan börjar bli riktigt intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Canal Plus kör väl Allsvenskan och förmodligen La Liga. Vet ej vad som gäller för Serie A, men troligen där också.

ViaSat kör Premier League, Fa cupen, Ligacupen, Champions League.

TV10 kör Championship.

Eurosport och Eurosport 2 kör Bundesligan.

Så e d, tror jag.

Vilka som visar VancouverDebates vet jag inte!

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

De kör med ViaSat fritt dvs gratis i tre månader, men det gällde nog bara om man tecknade det i maj, dvs när det inte finns nåt att se.... över sommaren... Prem startar ju i mitten av augusti t.ex...

Vet ej.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...