LowFiction Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Det här med hårdvarueffekter. Jag har alltid använt mjukvarueffekter och jag har aldrig gått en ljudkurs så jag har hellar aldrig använt en hårdvarueffekt. Men jag vill gärna veta hur det fungerar. En kompressor tex. Hur lägger man på effekten. Hur är hårvarankopplad? den har väl ingen mjukvara liksom? Jag fattar inget. Lite dum kanske men någon får gärna förklara för mig hur det funkar. Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
evilrocker Postat 22 juli 2010 Dela Postat 22 juli 2010 Om ljudkortet tillåter så använder man hårdvaran som en insert, dvs man skickar ut ljudsignalen från ljudkortet (helst via balanserade kablar) in i hårdvaran sen ut från hårdvarans output tillbaka in i ljudkortet. Ibland behöver man göra inställningar i ljudkortet också där man routar ljudsignalen. Sen kan man välja den som en insert, precis som man väljer en plugin som insert på enskilt spår, aux eller master. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.