Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hallå !

Har varit medlem här ett tag och snokat runt men aldrig

postat något inlägg.

Så nu tänkte jag dagen till ära göra mitt första inlägg.

Det är så att jag gått o beställ mig en imac 2.8GHz Quad-Core Intel Core i7

Detta blir min första mac då jag nu tar klivet från pc.

Det jag nu undrar över är vad det sitter för ljudkort i en sådan ?

Klarar jag mig med orginalkortet eller blir det till att skaffa sig det externt ?

Gitarr,bas,sång och mycket vst är det jag använder mig av i mitt skapande.

Samt att jag alltid kört pc med cubase innan,så är det värt att

lära sig Logic pro vilket jag får med ?

En polare tyckte jag skulle hålla mig till cubase.

Redigerat av zeb69
Annons
Postat

Skulle inte tippa på att ljudkortet som sitter i är någon direkt höjdare, satsa på ett externt.

Vad det gäller DAW så är det rätt individuellt, men känner du dig hemma i Cubase och har ett bra workflow i det är det bara att köra på det! Å andra sidan kanske du upptäcker att Logic fungerar bättre för dig. Prova Logic först, om du får det med, känner du att Cubase flöt på bättre för dig är det bara att byta?

Postat (redigerat)

När det gäller låg latency är ljudkretsarna fina, när det gäller signal-brusförhållandet är det rätt så bra och när det gäller hörlursförstärkaren är det rätt illa.

Ingen möjlighet att koppla in mik heller, och att lajna in en mikpreamp i iMacens miniteleingång är inte någon bra idé.

Skaffa ett kort med både mikingång och instrumentingång så kan du lajna gitarr och bas rätt in.

Om du redan har Cubase tycker jag att du ska stanna med Cubase tills du vet om det är rätt för dig.

Redigerat av Linus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.