Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej.

jag har ett problem.

jag vill kunna styra ljuden i min JV 1010 med mitt Yamaha p80.

När jag trycker på de olika ljudknapparna på P80 så ändras ljuden på 1010:n, men jag vill kunna välja vilket ljud som 1010 får upp när jag trycker på en viss knapp.

Någon som har koll?

Annons
Postat

Beror lite på vilken sorts meddelande P80n skickar iväg när du trycker på knappen. Vissa synthar/keyboards skickar bara ett meddelande om + eller - för patchval, medans andra skickar iväg det patchnummer du ändrar till...

Enligt en snabbsnabb koll i manualen (s33) så verkar det som att P80 fungerar enligt det senare sättet, så då kan det nog va svårt att få till det som du vill...

Enklaste lösningen är kanske att flytta ljuden du vill åt i JV1010n så att de hamnar på de platser som knapparna på P80n motsvarar...?

Postat

Tack för ditt svar.

Hittade samma i manualen, sid 42. ser man vilket ljud det byter till.

Mitt problem är att jag inte har någon koll på hur man ändrar i 1010´n. ska försöka med sounddesigner eller något och se om det hjälper.

Problemet är att det är ljuden ifrån expansionskortet jag ska använda och de tror jag ej man kan flytta.

hursomhelst. Tack för att du tog dej tid att svara!

Postat

För att göra svaret enkelt, det enda du kan ändra i är Userbanken som har 128 patcher.

/Daniel

Postat
Tack för ditt svar.

Hittade samma i manualen, sid 42. ser man vilket ljud det byter till.

Mitt problem är att jag inte har någon koll på hur man ändrar i 1010´n. ska försöka med sounddesigner eller något och se om det hjälper.

Problemet är att det är ljuden ifrån expansionskortet jag ska använda och de tror jag ej man kan flytta.

hursomhelst. Tack för att du tog dej tid att svara!

I sounddiver kan du nog kopiera ett ljud från expansionskortet till User-patcharna.

// David

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.