Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Finns det någon som har någon ide om vad jag kan göra - har nyligen köpt en Zoom R16 och tryckte dit en värdelös kontakt för att spela in gitarr... skiten gick av på toppen - den delen som ser ut som en buttplugg i miniatyr har fastnat inne i Hi-Z kontakten.... vad i h-e ska jag göra? Alla tips mottges tacksamt !!!

/Navigare

Annons
Postat

Telejack brukar var öppna inuti, så kan du bara öppna manicken så borde det inte vara några problem att pilla bort biten som fastnat. Eventuellt kanske du kan pilla ut den utifrån med en långsmal tång eller så, men risken är stor att biten trillar längre in och orsakar kortslutning nånstans. Naturligtvis ska du plugga ur allt vad ström/batterier heter innan du börjar pilla.

Hur det blir med garantin är väl en annan femma, men du kan ju å andra sidan skaffa en sån här efteråt 😉. Skämt åsido skulle jag tro att om du är försiktig när du skruvar (använd rätt mejslar så du inte lämnar märken på skruvar etc) kommer dom inte klaga vid eventuellt senare garantiärende.

/Andreas

Postat

Med en liten tång bör man kunna trycka in "grip klorna", utan att röra kontakten, sedan pressa utåt så att tången öppnar sig och försiktigt dra ut eländet.

Hovleverantören Claes Ohlson har en tång som verkar vara lämpa för ändamålet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.