Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, har fått ett par audiospår och impoterat till logic.

Vågformen på dessa spår syns knappt och inte alls på vissa. Trotts detta så distar ett flertal om alla kanaler står på unity gain, så det är inte svag signal.

Finns det något sätt att höja 'upplösningen' på vågformen i Logic Pro? Det är oxå väldigt jobbigt att inte se transienter osv, så jag får spola fram och tillbaka för att hitta vart det finns signal på spåret/regionen och använda markers!

Finns det något sätt att höja upplösningen UTAN att zooma? Som i ProTools t.ex, har man alla kanaler/spår 'fit to window' så ser man alla transienter och utslag på spåren oavsett signalstyrkan vid inspelning.

Finns det oxå möjlighet i Logic Pro att ändra audiospår/kanalers utseende, alltså att växla mellan vågform, automation, panorering osv, utan att som behöva expandera kanalerna som man måste (vad jag vet) för att se automation.

Tack

/J

Annons
Postat (redigerat)

Knappen sitter i nedre högre hörnet, till vänster om horisontell zoom.

S0183_ZoomControls.png

EDIT: ...och räcker inte det får du zooma in vertikalt.

Redigerat av Linus
Postat

Knappen sitter i nedre högre hörnet, till vänster om horisontell zoom.

S0183_ZoomControls.png

EDIT: ...och räcker inte det får du zooma in vertikalt.

Tackar för svar, men det där är zoom för hela arr-fönstret. Det jag söker är en 'zoom' som 'zoomar' vågformen i regionerna på spåret utan att zooma i arr-fönstret.

Postat

hehe tackar.

Dock inte för Logic. 🙂

Hah, se på fan, dit jag blev hänvisad när jag sökte i logics manual! Dvs, härifrån...

Såg nu att det dök upp under resultat för logic, resultat för annan mjukvara... Dum miss av mig!

Postat (redigerat)

Vet inte om jag förstått frågan rätt men Snabbkommando: Z (=Zoom) i arrange fönster för det track du vill zooma. Alternativt går du över i Sample Editor för det specifika spår du vill zooma in.

Logic-studio.jpg

Redigerat av Implasticyde
Postat

Tackar för svar, men det där är zoom för hela arr-fönstret. Det jag söker är en 'zoom' som 'zoomar' vågformen i regionerna på spåret utan att zooma i arr-fönstret.

Tryck och håll in på vågformen bredvid den horisontella zoomen som Linus visade, då kan du precis som i cubase ställa hur hög vågformen är i sjävla blocken 🙂

Postat
Tackar för svar, men det där är zoom för hela arr-fönstret.

Läs vad jag skriver 😉

till vänster om horisontell zoom.
Postat

Vet inte om jag förstått frågan rätt men Snabbkommando: Z (=Zoom) i arrange fönster för det track du vill zooma. Alternativt går du över i Sample Editor för det specifika spår du vill zooma in.

Tackar. Det är det närmsta vi kommit det jag söker. Den funktionen kan funka mycket väl 🙂

Linus: Där finns vertikal zoom. Inte det jag söker. Jag vill kunna zooma i regionerna utan att zooma själva regionen/kanalen dvs. göra vågformen tydligare.

Postat
Där finns vertikal zoom. Inte det jag söker.
Nej, vertikal zoom sitter till höger. Det har jag aldrig pratat om.

Blir det här tydligare?

22001826.gif

drloop (oregistrerad)
Postat

Haha... 🙂

Postat

Tackar Linus för du tog dig tiden!

Jag tänkte inte ens utan dementerade bara ditt första inlägg för jag antog att du menade vert. *skäms* 🙁

Postat

Ingen fara. Jag tänkte att det gick snabbare att sno grafik från Logic-manualen istället för att ta en egen skärmdump.

Men då låg det bildtext om zoom-kontrollerna och skräpade i bilden, så det var väl det som orsakade missförståndet.

Jag skulle gjort min egen skärmdump från början 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.