Ludvig Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Jag kör Logic 4.7 i OSX under classic. Jag har ett firewire audiophile kort och har laddat ned drivrutinerna till OS9. När jag extractar sit filena få jag en mapp som heter: "Copy to ASIO driver folder" men jag hittar ingen mapp som heter så. Jag la istället in filen under tilläggg i OS9 applications. När jag vill välja audiophile drivern i logic så finns den inte där. Under asio finns bara "No driver". Nån som vet vad jag gjort för fel? Tacksam för svar.
MusicNixon Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 (redigerat) Med risk att göra dig besviken: Det är ingen höjdare att köra ljudproduktion under Classic. Frågan är om det överhuvudtaget går att köra ASIO i Classic. Classic är en emulering under OS X av OS9. De båda systemen har egentligen ganska lite gemensamt. Antingen uppgraderar du till Logic 6 eller 7, eller så får du starta upp datorn med OS 9. Nya macar kan inte bootas med OS 9 (de sista kom för nåt år sedan). Vad har du för mac? Redigerat 19 januari 2005 av MusicNixon
Ludvig Postat 19 januari 2005 Trådstartare Postat 19 januari 2005 Imac G4 1Ghz, 768 ram. Om det isåfall går så måste jag väl ändå tjacka OS9 och då är typ bättre att uppdatera gissar jag?
MusicNixon Postat 19 januari 2005 Postat 19 januari 2005 Ja, den iMacen går att boota med OS 9. Har du ingen skiva med OS 9? Eller gå in på Inställningar/Startskiva och kolla om du kan starta om i OS 9 direkt... kommer inte ihåg om man kan starta om i Classics OS 9. Annars är OS 9 lite dödfött att harva med nu... inga uppdateringar av vare sig systemet eller Logic kommer. Bättre idé är att tjacka Logic 7 (Express). Är du student med Mecenat får du det för 1500 kr. Det är bra mycket roligare än 4.8. Dessutom integrerat med Garageband. Din iMac klarar av det, bra processor och mycket minne har du.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.